معاون حمایت و سلامت کمیته امداد:

620 هزار خانوار جدید به کمیته امداد اضافه شدند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد از افزوده شدن بیش از 620 هزار خانوار به جمعیت کمیته امداد طی 6 ماه گذشته برای دریافت کمک‌هزینه معیشتی خبر داد.

620 هزار خانوار جدید به کمیته امداد اضافه شدند
کد خبر: 253970
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه رهبر در نشست خبری که امروز با موضوع اجرای تبصره 14 قانون برنامه و بودجه سال 97 برگزار شد با بیان اینکه تا ابتدای دی‌ماه امسال، 2 میلیون و 19 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد برای دریافت کمک هزینه معیشت قرار دارند، گفت: یک میلیون و 465 هزار نفر از این تعداد، سالمند هستند. همچنین حدود یک میلیون نفر از افراد تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با بیان اینکه 340 هزار دانش آموز و 57 هزار دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: 57 هزار بیمار خاص و صعب العلاج نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، حدود 35 هزار و 500 خانوار سرپرست زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و 650 هزار خانوار نیز از اقلیت‌های مذهبی زرتشتی، کلیمی و مسیحی هستند.

رهبر با اشاره به اینکه بیشترین علت تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان، فوت سرپرست خانوار است، اظهار کرد: 40 درصد به دنبال از کار افتادگی، 29 درصد بیماری سرپرست خانوار، 5 درصد طلاق و متارکه، 9 درصد و بقیه به دلیل سرپرست زندانی و افراد فاقد والدین و ... تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه 21 درصد از افراد تحت پوشش زیر 20 سال سن دارند، تصریح کرد: 43 درصد از مددجویان، 20 تا 60 سال و 38 درصد نیز بالای 60 سال سن دارند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته از 148 تا 465 هزار تومان به مستمری مددجویان بر اساس بُعد خانوار افزوده شده است، توضیح داد: امسال با هماهنگی مجلس و دولت حدود 14 درصد به این مبالغ اضافه شد که براین اساس از 161 هزار و 500 تومان تا 516 هزار و 500 تومان برای خانوارهای 5 نفره به مبلغ مستمری افزوده شده است.

به گفته رهبر، مبلغ مستمری مددجویان جدا از مبالغ یارانه دریافتی آنهاست و 620 هزار خانوار جدید از دو ماه گذشته وارد چرخه پوشش کمیته امداد شده و مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد در مرحله اول خدمات کمک معیشت دریافت می‌کنند، گفت: به دنبال این هستیم که خدمات دیگری را هم به آنها ارائه کنیم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی با تصویب هیات امنای کمیته امداد برخی سرفصل‌های اعتباری جابه جا شده اند، اظهار کرد: براین اساس علاوه بر اعتبارات مصوب حوزه حمایت و خانواده 500 میلیارد تومان اعتبار به حوزه حمایت خانواده اختصاص یافت تا در بحث جهیزیه، درمان، کمک‌های موردی و اجاره و تهیه مسکن خدمات بهتری ارائه دهیم.

رهبر با بیان اینکه در 9 ماه گذشته 52 هزار جهیزیه از سوی کمیته امداد تهیه شده است، تصریح کرد: 2 میلیون و 600 هزار تومان میانگین سرانه جهیزیه است، اما این مبلغ تا سقف 5 میلیون با استفاده از درآمدهای استانی می‌تواند افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیلات ضروری قرض الحسنه در 9 ماه اخیر 192 هزار فقره وام با میانگین 3 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت شده است، ادامه داد: هر ساله 100 هزار بسته لوازم التحریر در اختیار دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم قرار می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد تصریح کرد: از سال 95 تاکنون کلیه لوازم زندگی منازل و محل نگهداری دام مددجویان بیمه است و امسال هم این طرح تمدید شده است.

به گفته رهبر حدود 10 میلیارد تومان خسارت بیمه نیز تاکنون پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها