کد خبر: 253998
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۴:۱۳:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی:

اخراج سفیر ایران از آلبانی با سناریو آمریکایی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است: اخراج سفیر ایران از آلبانی سناریو آمریکایی و با هدف تخریب روابط تقویت شده ایران و اروپا است اما جمهوری اسلامی برای این مسائل حاشیه‌ای، متن روابط با اروپا را زیر سوال نمی‌برد.

اخراج سفیر ایران از آلبانی با سناریو آمریکایی است
کد خبر: 253998
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۴:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت‌پیشه با اشاره به اخراج سفیر ایران و دیپلمات‌های ایرانی از کشور آلبانی به اتهام صدمه به امنیت ملی این کشور، گفت: بسیاری از گروه‌ها در تلاشند تا مناسبات جمهوری اسلامی با اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی را بر هم زنند، در میان کشورهای اروپایی هم برخی از آنها بی‌میل نیستند که چراغ سبزهایی را به آمریکا نشان دهند.

جمهوری اسلامی برخورد توأم با پختگی در قِبال رفتار آلبانی‌ها خواهد داشت

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این چنین اقداماتی هم سناریو‌های آمریکایی - اسرائیلی برای تخریب روابط ایران و اروپا اما جمهوری اسلامی در قِبال چنین اتفاقاتی برخورد توأم با پختگی خواهد داشت ضمن اینکه دوران این نوع رفتارها زود تمام می‌شود.

وی افزود: رفتار کشور آلبانی هیچ توجیه و پایه و اساس منطقی ندارد و بنا بر اطلاعات ساختگی است چراکه در شرایط کنونی و بعد از خروج آمریکا از برجام و افزایش روابط جمهوری اسلامی با اروپا، طراحی سناریو‌های تخریب این روابط بیشتر شده که البته با هوشیاری و درایت و طرفین قطعا ناکام خواهد ماند.

ایران به دلیل مسئله حاشیه‌ای اخراج سفیرش از آلبانی متن روابط با اروپا را زیر سوال نمی‌برد

فلاحت‌پیشه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی عمومی ارتباط محکمی با همه دنیا برقرار کرده به نوعی که آمریکا با تمام قدرت خود نتوانسته جمهوری اسلامی را منزوی کند، مواردی چون آلبانی و غیره هم در قِبال این ارتباط محکم حاشیه‌ای محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به موضوعات مذکور جمهوری اسلامی به دلیل مسائل حاشیه‌ای، متن روابط با اروپا را زیر سوال نخواهد برد.

جمهوری آلبانی دو دیپلمات ایرانی را به دلایل مربوط به امنیت ملی اخراج کرده است که به گفته یکی از مقامات آمریکایی یکی از این افراد سفیر تهران در بالکان بوده است. یک سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور به آسوشیتدپرس گفت که به دنبال این اخراج‌ها مذاکراتی با کشور‌های دیگر از جمله اسرائیل انجام گرفته است.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها