کد خبر: 254003
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۴:۲۱:۰۰
| |

بررسی درخواست تجدیدنظر خبرنگاران محبوس رویترز توسط دادگاه میانمار

دادگاهی در میانمار امروز (دوشنبه) برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر دو خبرنگار محبوس رویترز جلسه برگزار می‌کند.

بررسی درخواست تجدیدنظر خبرنگاران محبوس رویترز توسط دادگاه میانمار
کد خبر: 254003
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۴:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وا لون، 32 ساله و کیاو سوئه او، 28 ساله دو خبرنگار رویترز هستند که در سپتامبر سال جاری میلادی در دادگاه منطقه‌ای یانگون به اتهاماتشان مبنی بر نقض قانون مصادیق محرمانه حاضر شدند. این دادگاه باعث شد تا روند پیشرفت دموکراسی در این کشور زیر سوال برود و خشم بین المللی را همراه داشته باشد.

وکلای دفاع این دو خبرنگار محبوس دادخواستی را علیه این حکم اوایل نوامبر 2018 ارائه کرده و گفتند که شواهد و ادله کافی برای این مساله وجود ندارد.

سردبیر رویترز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به دنبال ارائه دادخواست خود در دادگاه عالی میانمار هستیم و می خواهیم این حکم علیه دو خبرنگار رویترز تغییر کند. آنها به هفت سال حبس محکوم شدند.

آنگ سان سوچی، رهبری دوفاکتوی میانمار در سپتامبر گفته بود که حبس این دو خبرنگار ارتباطی به آزادی بیان ندارد و در اظهاراتش یک هفته پس از محکوم شدن این دو گفت که این افراد به اتهام دسترسی به اسناد محرمانه زندانی شده اند نه به خاطر اینکه خبرنگار هستند.

این دو خبرنگار مشغول جمع‌آوری اطلاعات درباره عملیات ارتش میانمار علیه روهینجایی‌ها در غرب این کشور بودند؛ عملیاتی که باعث شد تا بیش از 730 هزار تن از آوارگان روهینجایی به بنگلادش بگریزند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها