کد خبر: 254126
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۰۸:۱۹:۰۰
| |

قائم مقام اورژانس کشور:

تغییرات اقلیمی واقعیتی انکار نشدنی است

قائم مقام سازمان اورژانس در مدیریت بحران نسبت به وجود تغییرات اقلیمی در کشورمان به عنوان واقعیتی انکار نشدنی ، هشدار داد و گفت : اگر مدیریت آب را جدی نگیریم شرایط سختی در انتظار آیندگان این دیار است.

تغییرات اقلیمی واقعیتی انکار نشدنی است
کد خبر: 254126
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۰۸:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا خانکه شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی روز ملی ایمنی زلزله در بم افزود: کشورمان جزو 10کشوری است که تنوع حوادث و آسیب های انسانی و اقلیم متفاوتی دارد و در واقع به سمت تغییرات اقلیمی پیش می رود

.
وی تصریح کرد: ایران جز 18 کشور پرجمعیت دنیا هست که 96 درصد جمعیت آن شهرنشین است و اگر بحران آب مدیریت نشود کشور ایران در 20 سال آینده حدود 2 درجه گرمتر خواهد شد و شرایط بسیار سختی در انتظار آیندگان است.

ضعف مدیریت و ناهماهنگی سازمانی در زلزله بم


قائم مقام اورژانس کشور ضمن گرامیداشت حادثه تلخ پنجم دیماه 82سالروز واقعه زلزله بم که تعدادی از هموطنان مان را به کام مرگ کشاتد گفت : در جریان کمک رسانی به حادثه دیدگان بم ضمعف مدیریت و ناهماهنگی سازمانی کاملا مشهود بود.


وی با تاکید بر اینکه حضور افراد بی تجربه در حوادث سبب کندی خدمات رسانی خواهد شد ، افزود: اما با تجربه ای که از بم بدست آوردیم در زلزله کرمانشاه ارگان ها و سازمان های ما مدیریت و نظم بهتری در کنترل حادثه داشتند .


معاون اورژانس کشور نیز در این نشست گفت: کمیته سلامت با نگاهی گذرا به تاریخ زلزله ها و مخاطرات در ایران بسیار موفق عمل کرده است عملکرد آن را در زلزله کرمانشاه و اربعین حسینی به خوبی مشاهده کردیم اما در زلزله بم مدیریت سازمانی خوبی وجود نداشت.


مجتبی سیف افزود : نوک پیکان وزارت بهداشت سازمان اورژانس است که از سال 54 با هفت پایگاه کار خود را شروع و تا به امروز پیشرفت بسیار خوبی داشته است که باید با آموزش های مداوم تجربه ها به اشتراک گذاشته شود.


این نشست یک روزه به مناسبت روز ملی ایمنی دربرابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بم و با حضور روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سراسر کشور در سالن آمفی تئاتر بیمارستان پاستور بم برگزار شد.


پنجم دی ماه سال 82 زلزله مهیب 6.6ریشتری در بم، جان بیش از 30 هزار نفر از هموطنان را گرفت و بیش از 50 هزار نفر مصدوم شدند.


شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها