کد خبر: 254131
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

پیمایش مربیان هلال احمر در کویر لوت

250 مربی تخصصی جمعیت هلال احمر استان های کشوربه یاد جانباختگان زلزله سال 82 بم، کویر لوت شهداد کرمان را پیمایش کردند.

پیمایش مربیان هلال احمر در کویر لوت
کد خبر: 254131
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین|

مربیان و امدادگرانی از 31 استان کشور روز دوشنبه مسیر 18 کیلومتری رود شور - کلوت ها - کمپ کویری شهداد را با پرچم ایران و جمعیت هلال احمر پیمایش کردند.


برپایی این پیمایش کویر نوردی در راستای توان افزایی، تمرین کار تیمی، آمادگی در برابر حوادث و مطالبه از مسئولان برای پیشگیری و آمادگی بیشتر در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی است.


از دیگر دستاوردهای برگزاری این رویداد بزرگ می توان به تقویت گردشگری استان کرمان اشاره کرد زیرا هر مربی به عنوان یک مبلغ می تواند طبیعت جهانی لوت و بناهای تاریخی و گردشگری دیار کریمان را در استان خود معرفی کند.


مطالبه ما از مدیران آمادگی پیش از حادثه است


مدیرکل آموزش های تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال احمر کشور شامگاه دوشنبه در خاتمه این پیمایش با اشاره به پیام برگزاری پیمایش کویرنوردی در شهداد کرمان گفت: وظیفه جمعیت هلال احمر مدافع گری است و مطالبه ما از مدیران ارشد کشوری آمادگی پیش از سوانح و بلایا است.

حمیدرضا اسکاش افزود: علاوه بر اینکه نباید بم را از یاد برد، بلکه می خواهیم مدیران کشوری و استان ها که با مدیریت بحران و شرایط اضطراری در ارتباط هستند پیش از وقوع حادثه مدیریت خود را آغاز کنند نه پس از آن.


وی بیان کرد: مدیران کشور باید برنامه عملیاتی در شرایط اضطراری داشته باشند و پیش از وقوع، برای احتمال بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله سناریویی تعریف کنند و بر اساس آن یک پاسخ و برنامه عملیاتی تدوین کنند.


مدیرکل آموزش های تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: مسئولان منابع انسانی، اطلاعات، فضای فیزیکی و تجهیزات خود را باید برای شرایط اضطراری سازماندهی مناسب کنند که در زمان وقوع بلایا پاسخگویی مناسبی داشته باشند.


وی با بیان اینکه آموزش به تنهایی در مواقع بحران کافی نیست گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت ها از جمله آموزش، تکمیل تجهیزات و امکانات، مانور، تمرین و بر اساس دستورالعمل ها برنامه های خود را سازماندهی کنند که در شرایط بحرانی پس از حادثه فکر چاره جویی نباشند.


اسکاش با اشاره به حضور مربی های منتخب جمعیت هلال احمر از 31 استان کشور در پیمایش کویرنوردی کرمان یادآور شد: برنامه های مربیان تخصصی هلال احمر در بخش های استقامت، سیاحتی، مناسبتی و ورزشی و هم اندیشی و ادای احترام به جانباختگان بم در آرامستان این شهر طی سه روز آینده برگزار می شود.


هدف هلال احمر آمادگی در برابر حوادث است


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز هم در خاتمه این پیمایش به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر تکریم، سالگرد و یادبود جانباختگان زلزله بم و کسب تجربه و آمادگی در برابر حوادث اینچنینی است.


رضا فلاح افزود: تکریم از مربیان سراسر کشور که در تمامی حوادث حضور دارند، نمایش توانمندی و ارتقای آمادگی جمعیت هلال احمر در برابر حوادث، آمادگی و هم افزایی و تعامل بین مربیان و کارکنان جمعیت هلال احمر از اهداف برگزاری پیمایش کویرنوردی استان کرمان است.


وی اظهار داشت: تیم های امدادرسانی این جمعیت در تمامی لحظات باید آمادگی داشته باشند و این تیم ها باید در فرصت طلایی و تمام لحظات در حوادث طبیعی و غیرطبیعی به مردم خدمت رسانی کنند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: نخستین پیمایش بزرگ کویرنوردی با حضور 250 نفر از مربیان امداد و نجات و تخصصی این جمعیت با رویکرد هم اندیشی، توجیحی، استقامتی، مناسبتی، تفریحی و سیاحتی به میزبانی کرمان برپا شده است.


وی افزود: در پنجم دی ماه سال 82 زلزله مهیب بم، جان بیش از 30 هزار نفر از هموطنان را گرفت و بیش از 50 هزار نفر مصدوم شدند و امسال در این روز مربیان و مدیران ارشد کشوری به از دست دادگان زلزله بم ادای احترام می کنند.


وجود تجهیزات ضرورت امدادرسانی در حوادث است


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز با بیان اینکه تامین تجهیزات یک ضرورت در امدادرسانی است گفت: تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز مورد نیاز این پیمایش در شهداد و همچنین برای آیین گرامیداشت قربانیان زلزله سال 82 بم و دیگر برنامه های فرهنگی توسط این معاونت تامین شده است.


محمد حیدری پور افزود: حوزه امداد و نجات در بخش لجستیک در خدمت پیمایش توان افزایی کویرنوردی بوده و خودرو آرگو، موتور آمبولانس، مینی بوس و 2 دستگاه آمبولانس درمانی، کادر درمانی، داروها و در محل کمپ، خوابگاه و کویرنوردی برای برگزاری بهتر این پیمایش در محل مستقر شدند.


پیمایش کویرنوردی گردشگری کرمان را تقویت می کند


همچنین یکی از مربیان کمک های اولیه جمعیت هلال احمر استان بوشهر در این رابطه تصریح کرد: پیمایش کویرنوردی شهداد کرمان گردشگری استان کرمان را تقویت می کند.

آرش برزگر ادامه داد: آثار تاریخی و جاذبه طبیعی کویر لوت استان کرمان بی نظیر و در کشور مثال زدنی است.
وی عنوان کرد: حضور 250 مربی هلال احمر کشور در کرمان می توانند تجربیات خود را در کلاس های متفاوت به فراگیران خود منتقل کنند.


این مربی جمیت هلال احمر گفت: هدف جمعیت هلال احمر توان افزایی است و برگزاری پیمایش کویر نوردی و یادواره زلزله بم به ما می آموزد که یک حادثه تا چه میزان خساراتی دارد لذا با استفاده از این تجربیات آمادگی قبل، پس و حین زلزله محک می خورد و با استفاده از آن می توانیم ضمن آمادگی بهتر، اثرات حادثه های آتی را کاهش دهیم.


پنجم دی ماه سال 1382 زلزله 6.6 ریشتری دهها هزار نفر از مردم استان کرمان را به کام مرگ کشاند و خانه های بسیاری را ویران کرد.


سالگرد زلزله جانسوز بم امسال با حضور مدیران ارشد کشوری و مربیان جمعیت هلال احمر استان ها با برنامه های از جمله پیمایش کویرنوردی به یاد بم، پیاده روی نمادین به سمت مزار و ادای احترام به جانباختگان زلزله این شهرستان و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمان از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت سه روز در این استان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها