بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه:

هم‌نوایی برخی با رسانه‌های صهیونیستی مشکوک است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص جنجال‌هایی که اخیرا با برداشت‌های نادرست و بعضا مغرضانه از مصاحبه وزیر خارجه با یک رسانه فرانسوی انجام شد، گفت: هم‌نوایی برخی افراد با رسانه‌های صهیونیستی و ضد انقلاب در تحریف سخنان وزیر امور خارجه عجیب، مشکوک و غیرقابل درک است.

هم‌نوایی برخی با رسانه‌های صهیونیستی مشکوک است
کد خبر: 254222
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام قاسمی در خصوص این مصاحبه اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد شکل گیری دور جدیدی از زنجیره دامنه دار حملات رسانه ای و تبلیغات منفی علیه وزیر امور خارجه به بهانه بخشی از مصاحبه مفصل و بسیار مؤثر ایشان با یکی از نشریات معتبر فرانسوی در خصوص رژیم صهیونیستی هستیم.


وی ادامه داد: جالب است که از یک سو رسانه‌های صهیونیستی در کنار رادیو فردا و رسانه‌های ضدانقلاب با توجه به تأثیر مصاحبه دکتر ظریف در برهم زدن فضای ایران هراسی و مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی، ایشان را متهم به دروغ گویی می‌کنند و همزمان برخی از افراد نا آگاه و یا مغرض در داخل بدون خواندن مصاحبه مفصل ایشان همان حرف‌های بدخواهان ملت ایران را به نوعی دیگر تکرار می‌کنند.


قاسمی گفت: این گروه از افراد و معدود رسانه های خاصی که خط تخریب و فشار به وزیر و مقام های وزارت امور خارجه را در سال های اخیر دنبال کرده اند، به نظر می رسد با سیاستی مشخص و مهارتی ویژه و کاملا هدفمند، در تلاش برای تغییر و تبدیل موضوعی با ماهیتی کاملا همسو با منافع ملی و مصالح مردم ایران به سوژه ای مخالف منافع کشور هستند که بتواند مورد سوء استفاده بدخواهان ایران قرار گیرد.


وی ادامه داد: بدون تردید رویکرد بانیان و حامیان این جریان فکری و مبلغان آن در این برهه مهم از شرایط ایران، کاری است عجیب، مشکوک و غیر قابل درک برای مردم بزرگ ایران. البته صرفا برای تنویر افکار عمومی مردم شریف ایران تاکید می کنم؛ آنچه دکتر ظریف در مصاحبه خود با روزنامه فرانسوی لوپوئن در خصوص نابودی رژیم صهیونیستی بیان کرده اند، تکرار و تبیین دقیق و بدون انحراف بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری است که فرمودند اسراییل تا 25 سال دیگر وجود نخواهد داشت.


سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ولی متاسفانه برخی از این رسانه ها و افراد در مانده در حصار های تنگ تفکر جناحی و سیاسی، صرفا تصور نادرست و برداشت غلط خود از یک بخش از مصاحبه را مستمسک تفسیرها و حملات غیرمنصفانه و ناصواب و بی ثواب قرار داده اند. همه علاقمندان به پیگیری مباحث سیاست خارجی را به عین متن کامل و اصلی این بخش از مصاحبه دکتر ظریف دعوت می کنم. تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. دکتر ظریف در مصاحبه خود در پاسخ به سوال انحرافی خبرنگار رسانه فرانسوی، بجای قرار گرفتن در موضع تدافعی به جمله نتانیاهو اشاره کرد و تفاوت بین جمله نتانیاهو و موضع ایران را بیان کرد.


اشاره قاسمی به سخنان ظریف در مصاحبه‌ با رسانه فرانسوی است که در آن با یادآوری اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیروگاه هسته ای «دیمونا» گفته بود: وی در آنجا اعلام کرد که ایران را نابود خواهد کرد. نتانیاهو نگفت که کشور ما «باید نابود شود» بلکه گفت «ایران را نابود خواهد کرد». چرا آقای ماکرون به این موضوع واکنشی نشان نداد؟ چرا هیچکس در فرانسه درباره این سخنان بپا نخواست؟


قاسمی با تاکید بر این سخنان ظریف گفت: ایشان می‌گوید نتانیاهو نگفت «ایران باید نابود شود»، بلکه گفت «ما ایران را نابود می کنیم». لذا ایشان از این طریق تفاوت نگاه واقع بینانه ایران و نگاه تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را تبیین کرد و زمانی که دوباره خبرنگار برای بازگرداندن ایران به موضع تدافعی به بیانات جناب آقای دکتر احمدی نژاد اشاره کرد، مجددا دکتر ظریف همین خط استدلالی را دنبال کرد که ما هیچگاه نگفتیم ایران اسرائیل را نابود می کند، بلکه آقای دکتر احمدی نژاد حرف امام را تکرار کردند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود؛ یعنی سیاست ها و رفتار رژیم صهیونیستی به نابودی اش می انجامد.


سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: کجای این صحبت مغایرت با سیاست کشور دارد؟ دکتر ظریف به باور همه دنیا یکی از قوی ترین تبیین کنندگان سیاست‌های ایران به زبان قابل فهم برای جهان است. این در واقع کژ فهمی و قلب و برداشت خود ساخته از مصاحبه و بکارگیری تعابیر و تفاسیر ساختگی از آن است که باعث شده است به جای تبیین و پرداختن منصفانه به آنچه که عالی ترین مقام دستگاه سیاست خارجی به آن اشاره کرده است، بخش زیادی از انرژی و ظرفیت رسانه ای کشور صرف فرصت دادن به مخالفان، منتقدان و معاندان کشور برای به چالش کشیدن یکی از اساسی ترین و خدشه ناپذیرترین اصول سیاست خارجی کشور شود.


قاسمی در پایان گفت: توصیه مشفقانه به این افراد و رسانه ها که احتمالا ندانسته و یا برای یافتن یک تیتر جنجالی و صرفا برای افزایش معدود خواننده و یا خریدار، خود را در جایگاه و همنوا با معاندان ایران و جمهوری اسلامی قرار داده اند این است که در بیان این تفاسیر خود ساخته به انصاف، دقت و مطالعه و فهم دقیق این متن که به آسانی در اختیار آنان است، مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها