کد خبر: 254350
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۳:۴۲:۰۰
| |

دغدغه‌های فرودگاه پیام برای صادرات

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه یکی از مهمترین آنها قیمت بالای سوخت هواپیماهای باربری است، گفت: اگر سوخت هواپیماهای باربری این فرودگاه به قیمت هواپیماهای مسافربری در اختیار فرودگاه قرار بگیرد، صادرات مقرون به صرفه خواهد شد. 

دغدغه‌های فرودگاه پیام برای صادرات
کد خبر: 254350
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۳:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رحیم بنا مولایی رییس اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: صادرات هوایی از طریق فرودگاه پیام با مشکلاتی مواجه است که یکی از مهمترین آنها قیمت بالای سوخت هواپیماهای باربری است.

رییس اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: اگر سوخت هواپیماهای باربری این فرودگاه به قیمت هواپیماهای مسافربری در اختیار فرودگاه قرار بگیرد، صادرات مقرون به صرفه خواهد شد. با کاهش قیمت سوخت هواپیماهای باربری شاهد افزایش حجم صادرات به ویژه محصولات کشاورزی که باید در مدت زمان کمی به مقصد برسد، خواهیم بود.

این مسئول توضیح داد: بدون شک تبدیل فرودگاه پیام به منطقه ویژه اقتصادی به زیرساخت‌ها و شرایط خاصی نیاز دارد که یکی از آنها افزایش تعداد پروازهای صادراتی است.

رییس اتاق بازرگانی البرز در ادامه به اعلام آمادگی چند شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چند شرکت خارجی برای سرمایه گذاری و ایجاد حمل و نقل هوایی باری در استان اعلام آمادگی کرده‌اند که امید است رایزنی‌های در این خصوص به زودی نتیجه بدهد.

بنا مولایی به ضرورت برخورداری واحدهای تولیدی و صنعتی استان از معافیت مالیاتی تاکید کرد و افزود: در شرایط فعلی این واحدهای تولیدی و صنعتی هستند که اقتصاد کشور را سرپا نگه داشته‌اند به همین دلیل دولتمردان باید قدر این افراد را بدانند و حمایت‌های لازم برای فعالیت بیشتر آنها را صورت دهند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کمر برخی از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی از پرداخت مالیات‌های سنگین خم شده و باعث شده این افراد با مشکلات زیادی مواجه شوند. با معافیت مالیاتی انگیزه صاحبان واحدهای تولیدی برای فعالیت بیشترکه منجر به اشتغالزایی و تولید بیشتر می‌شود، افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها