تسلیت حزب اعتمادملی در پی حادثه مرگبار اتوبوس دانشجویان در دانشگاه آزاد

حزب اعتمادملی با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت شماری از دانشجویان در حادثه تصادف اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، بر ضرورت ایجاد شورای صنفی برای پیگیری مشکلات دانشجویان تاکید کرد.

تسلیت حزب اعتمادملی در پی حادثه مرگبار اتوبوس دانشجویان در دانشگاه آزاد
کد خبر: 254595
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی درگذشت شماری از دانشجویان در حادثه تصادف اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، حزب اعتماد ملی در پیامی این حادثه را تسلیت گفت.

در متن کامل این پیام آمده است: سانحه دلخراش اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موجب تاسف و تاثر فراوان شد. حادثه‌ای که منجر به فوت و مجروحیت شماری از دانشجویان این دانشگاه شد و به راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. لازم است تدابیری ویژه در راستای شناسایی مقصران و همچنین رفع نواقص برای جلوگیری از تکرار حوادث بعدی اتخاذ شود.

همچنین باتوجه به نواقص موجود در مسیر یعنی نبود گاردریل و سرعت‌گیر در جاده پر پیچ و خم واحد علوم و تحقیقات، لازم است هرچه سریعتر نسبت به نصب امکانات و تجهیز مسیر اقدام شود.

مساله دیگر نبود شورای صنفی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است. متاسفانه نبود این شورا عملا دانشجویان را از پیگیری مطالبات صنفی و دانشگاهی خود ناتوان کرده و چه بسا اگر چنین شورایی اجازه فعالیت در این واحد دانشگاهی را از سال‌های گذشته تاکنون یافته بود، حادثه دلخراش امروز که براساس شواهد، نقص جاده و فرسودگی اتوبوس متعلق به پیمانکار طرف قرارداد با واحد علوم و تحقیقات در وقوع آن موثر بوده، رخ نمی داد. لذا لازم است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری مقدمات تشکیل شوراهای صنفی در دانشگاه‌های کشور را فراهم کند.

حزب اعتمادملی با تسلیت این فاجعه جانسوز به خانواده جانباختگان اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و آرزوی سلامتی عاجل برای مجروحان این حادثه، از دولت و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد تا زمان حصول نتیجه و برخورد قاطع با مسببان این حادثه، از پیگیری مساله منصرف نشده و گزارش آن را نیز به اطلاع عموم مردم برساند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها