کد خبر: 254687
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۴:۲۳:۰۰
| |

بورس رو به افزایش رفت

ارزش معاملات بورس تهران نسبت به روزهای گذشته رشد کرد. امروز پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و تعدادی از بانکی‌ها فرمان شاخص بورس را در دست گرفتند.

بورس رو به افزایش رفت
کد خبر: 254687
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۴:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 1493 واحد رشد کرد و به رقم 158 هزار و 443 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی 241 واحد رشد کرد و تا رقم 27 هزار و 254 بالا رفت.

در آخرین روز معاملاتی بورس تهران در این هفته شاخص آزاد شناور با 1906 واحد رشد مواجه شد و عدد 172 هزار و 37 واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب 1171 و 2632 واحد افزایش یافت.

امروز پتروشیمی‌ها، بانکی‌ها، پالایشی‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به طوریکه پتروشیمی پارس، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب 192، 148 و 134 واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند. از طرفی پتروشیمی جم، بانک صادرات ایران و معدنی و صنعتی گل گوهر هر یک به ترتیب 141، 53 و 39 واحد تاثیر کاهنده روی نماگرهای بازار داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی امروز با رشد قیمت سهم‌ها مواجه بودیم؛ به طوریکه نمادهایی همچون پتروشیمی شازند، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی غدیر و نیروکلر با بیش از چهار درصد افزایش در قیمت پایانی مواجه شدند.

همچنین تعدادی از نمادهای این گروه با صف خرید روبرو بودند. علاوه بر این شرکت‌های گروه فرآورده‌های نفتی نیز رشد قیمت را تجربه کردند و سهامداران برای خرید سهم‌های تعدادی از این شرکت‌ها در صف ایستاده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به پالایش نفت اصفهان اشاره کرد. 82 درصد از خریداران این سهم امروز حقیقی و 59 درصد از عرضه کنندگان نیز حقیقی بودند.

اما فلزات اساسی نیز امروز عمدتا افزایش قیمت را شاهد بودند؛ هر چند که شتاب رشد آنها به نفتی‌ها و محصولات شیمیایی نمی‌رسید.

معامله گران بازار سهام بر خلاف روز گذشته که بانکی‌ها یک دست مثبت بودند و صف خرید را تجربه می‌کردند، امروز شاهد حرکت دوگانه‌ای در برخی از سهم‌ها بودند؛ به طوریکه بانک صادرات ایران در قیمت آخرین معامله بیش از چهار درصد افت قیمت را تجربه کرد و از تاثیرگذاران کاهنده روی شاخص بازار بود اما در طرف مقابل بانک ملت بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کرد و سعی کرد شاخص بازار را تقویت کند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 1122 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 3.4 میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار تا رقم 176 هزار و 406 نوبت بالا رفت.

آیفکس نیز با 16 واحد رشد رقم 1836 را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد 326 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم 921 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها