کد خبر: 254713
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۴:۵۴:۰۰
| |

استاندار تهران:

مردم یک‌شبه بی‌اعتماد نشدند

استاندار تهران گفت که اعتماد مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی یک شبه از دست نرفته است که بتوان آن را در کوتاه مدت باز گرداند.

مردم یک‌شبه بی‌اعتماد نشدند
کد خبر: 254713
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۴:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در دومین نشست مجمع مشورتی جوانان استان تهران افزود: در سال های پس انقلاب سرمایه اجتماعی بر اثر فساد برخی مسئولان، فاصله گرفتن از مردم، تغییر در سیاست ها و خط کشی میان مردم و مسئولان به تدریج از دست رفت و شکاف میان ملت و دولت افزایش یافت.


وی با بیان اینکه طی سال های پس از پیروزی انقلاب خدمات و اقدامات بسیاری در حوزه بهداشت جسمی مردم در سراسر کشور انجام شده است، یادآورشد: متاسفانه اقدامی برای سلامت روحی و روانی آنان انجام نداده ایم.


محسنی بندپی اظهار داشت:یکی از برکات انقلاب همین رشد جمعیت بود به گونه ای که از پاییز سال 92 تا زمستان 96، سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده است.


استاندار تهران این آمار را نتیجه گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خواند و گفت: در همین مدت دو میلیون و 100 هزار نفر مشغول به کار شده اند که گفته شده است این آمار طی 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.


وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ایران یکی از کشورهای با جمعیت بالای نیروهای تحصیل کرده است.


محسنی بندپی ادامه داد: با وجود آنکه بسیاری از کشورها به نبوغ و استعداد جوانان ایران اذعان دارند و گاه از آن استفاده می کنند، نتوانسته ایم در داخل کشور از این استعداد بهره مند شویم.


استاندار تهران گفت: جوانان و اجتماع، ازدواج و اشتغال به خوبی مورد توجه واقع نشده و ثمره آن امروز خود را به شکل مشکلات گوناگون در عرصه جامعه با افزایش فقر، اعتیاد، طلاق و بیماری های روانی نشان می دهد.


وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مجمع مشورتی جوانان و کارگروه های آنان تاکید و اضافه کرد: مسئولان استانداری رصد و هر عرصه ای از اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سیاست که می توان چنین مجامعی را فعال کرد، شناسایی کنند.


محسنی بندپی با بیان اینکه نمی توان برای رفع مشکلات تمام مناطق یک نسخه واحد پیچیند، تاکید کرد: مسائل اجتماعی مباحث نرم افزاری است و باید از ابزار و امکانات مخصوص به آن استفاده کرد تا برای انسان های درگیر آثار سوئی نداشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران هم در ادامه این نشست هر کدام از جوانان حاضر در این مجمع را صاحب توانمندی بالایی معرفی کرد و گفت: در سطح کشور، تهران در تشکیل و فعالیت های مجمع مشورتی رتبه نخست میان استان ها را دارد.


شکرالله حسن بیگی دانشجویان درگذشته و مجروح شده در حادثه دانشگاه آزاد را جوانان نخبه و فرهیخته کشور خواند و اظهار داشت: دانشجویان بناست که آیند کشور را بسازند و آن را اداره کنند.


وی یادآورشد: آنچه که امروز جامعه ما را رنج می دهد، آسیب های اجتماعی و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران گفت: این مجمع مشورتی از ابتدای امسال بنیانگذاری شد و اکنون اعضای آن را همه جوانان دارای تحصیلات عالی شکل می دهند.


وی تصریح کرد: تمامی اعضای این مجمع باید به گونه ای عمل کنند که اشتباهشان به پای مجمع نوشته نشود، ما نمی خواهیم کسی در گیر حاشیه باشد، چرا که نباید زمان و انرژی این جوانان صرف رفع حاشیه ها شود و به این منظور هم باید از منافع فردی گذشت و به منافع جمعی فکر کرد.


در این نشست جوانان از مشکلات شهرستان ها و بخش های مختلف استان تهران صحبت و در پایان با حضور استاندار از کتاب هوشمند مدیریت شهری رونمایی کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها