کد خبر: 254730
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۴:۵۲:۰۰
| |

معاون ثبت اسناد و املاک:

ثبت طلاق در کشور الکترونیکی شد

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه به زودی ثبت واقعه طلاق را به صورت الکترونیکی در سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد گفت: این امر به صورت پایلوت در تهران برگزار شده و توفیقات خوبی داشته است.

ثبت طلاق در کشور الکترونیکی شد
کد خبر: 254730
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۴:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد هاشمی‌مقدم معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر ما امروز عزتی در دنیا داریم و حرفی برای گفتن داریم و به عنوان ایرانی قدرتمند در جهان می‌درخشیم به برکت روح ملکوتی امام(ره) و شهدا است.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما در هر جایگاهی که قرار می‌گیریم یک فرصتی است که خداوند به ما ارزانی می‌کند و ما در حال آزمایش هستیم افزود: باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم تا پشیمان نشویم.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در طول دوره انقلاب هر کجا بر اساس نیات صادقانه و بر اساس ایمان اقدامی را به مدد الهی آغاز کردیم آنجا توفیقات بزرگی پیدا کردیم.

هاشمی‌مقدم با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس دوران تاریخی نظام است تصریح کرد: در آن دوران مردان پاک افتخارات زیادی آفریدند که همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه امروز نیز اگر با همان روحیه‌ها، ایمان و اخلاص در برابر مشکلات بایستیم همان افتخارات را رقم می‌زنیم خاطرنشان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه مسئول هستیم و باید تفکر کنیم که در کجا قرار گرفته‌ایم و آیا توانسته‌ایم در برابر مسئولیت‌هایی که به ما واگذار شده موفق باشیم.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: در چند سال گذشته جشن صدسالگی این سازمان برگزار شده است در حالی که همه امور به صورت سنتی در حال انجام بود.

هاشمی‌مقدم اظهارداشت: با این امر مواجه شدیم که اگر به همین نحو اقدامات انجام شود امکان ارائه خدمات را نداریم و جعل‌ها و سرقت‌های زیادی صورت می‌گیرد و با ادامه این روند به بن بست می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه در طول یک دهه گذشته اتفاقات بزرگی در حوزه ثبت اسناد و املاک صورت گرفت افزود: خراسان جنوبی اگرچه استانی محروم و کم برخوردار است اما در ارتباط با کارهای ثبتی از استان‌های پیشرو است و در حوزه ثبتی از برخی استان‌های بزرگ نیز جلوتر است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که در بحث اجرای برنامه‌های راهبردی ثبت اسناد کشور برتر است و این امر به دلیل وجود نیروهای متعهد است.

هاشمی‌مقدم با بیان اینکه امروز بحث استعلام مردم به صورت الکترونیکی و با سرعت زیادی انجام می‌شود بیان کرد: سازمان ثبت اسناد با برنامه‌ریزی دقیق دفاتر املاک را داده آمایی کرده و کل پرونده‌های بایگانی را آرشیو کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید درب بایگانی‌های فیزیکی بسته شود تصریح کرد: سند تک برگ از مهمترین نتایج چند سال گذشته بوده که نسبت به دفترچه‌ای بودن اسناد امنیت زیادی دارد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: ارتباطاتی که در حال حاضر به صورت الکترونیکی با سازمان‌ها و مجموعه‌های دیگر در حال زمینه‌سازی است نشان از این دارد که سازمان وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد.

هاشمی‌مقدم با بیان اینکه همه بانک‌ها و زیرساخت‌های سازمان ثبت آماده است اظهار داشت: این نشان می‌دهد سازمان ثبت یک سازمان پیشرو و آماده است.

وی با بیان اینکه به زودی ثبت واقعه طلاق را به صورت الکترونیکی در سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد خاطرنشان کرد: این امر به صورت پایلوت در تهران برگزار شده و توفیقات خوبی داشته است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت علیرغم فعالیت‌های سنگین خدماتی که به نوعی برای قوه قضاییه سنگین است را پذیرفته است اسنادی که لازم الاجرا است و قبل از اینکه وارد دادگاه شوند به حوزه اجرایی ثبت اسناد می‌آیند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها