کد خبر: 254900
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ۱۳:۲۶:۰۰
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

آغاز عملیات اجرایی مترو پردیس و نوید اتمام مسکن مهر در سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی مترو پردیس در سال 98 خبر داد و گفت:طبق تبصره 8 لایحه بودجه که امکان واریز هزینه دریافتی از محل فروش عرصه واحدهای مسکونی را می دهد این پروژه در سال آینده به اتمام می رسد.

آغاز عملیات اجرایی مترو پردیس و نوید اتمام مسکن مهر در سال آینده
کد خبر: 254900
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس گفت: طبق تبصره 8 لایحه بودجه امکان واریز هزینه دریافتی از محل فروش عرصه واحدهای مسکونی به حساب شرکت عمران شهرهای جدید با هدف هزینه در امور تکمیلی مسکن مهر دیده شده است که به نظر ظرفیت مناسبی برای اتمام این سایت مسکن مهر تا پایان سال 98 به شمار می‌رود.

وی افزود: ماموریت اصلی ما ایجاد شهرهای جدید و ساماندهی و مدیریت حوزه شهرک‌سازی در سطح کشور است که در حال حاضر اتمام مسکن مهر برای ما در اولویت قرار دارد. خوشبختانه با حمایت‌ها و اتفاقات خوبی که در بحث لایحه بودجه سال آتی به وقوع پیوسته روزهای خوبی را برای مسکن مهر پیش‌بینی می‌کنیم.

طاهرخانی در ادامه به اشاره به بحث اختصاص قیر برای سایت‌های مسکن مهر گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده این مشکل نیز تا حد زیادی برطرف شده و همچنین شرایط تجهیز منابع از محل افزایش سرمایه بانک مسکن در بودجه لحاظ شده است.

وی ادامه داد: همچنین در لایحه سال آتی امکان به رهن گذاشتن اراضی شرکت در بانک وموسسات مالی برای فراهم کردن شرایط پیشبرد پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر به دست آمده که نوید خوبی را برای آینده این پروژه‌ها به ما می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی فروش عرصه واحدهای مسکن مهر را امکان بعدی تبیین شده لایحه بودجه سال آتی دانست و گفت: طبق تبصره 8 این لایحه امکان واریز هزینه دریافتی از محل فروش عرصه واحدهای مسکونی به حساب شرکت عمران شهرهای جدید با هدف هزینه در امور تکمیلی مسکن مهر دیده شده است که به نظر ظرفیت مناسبی برای اتمام این سایت مسکن مهر تا پایان سال 98 به شمار می‌رود.

طاهرخانی با بیان اینکه سایت مسکن مهر پردیس آخرین پروژه آغاز شده در این حوزه طی دولت نهم و دهم بوده است گفت: این سایت در سال 91 با ظرفیت 82 هزار واحد مسکونی در شرایط بحران اقتصادی آغاز شد و در سال 97 نیز با شرایط خاص دیگری مبنی بر افزایش قیمت‌ها روبرو شد که همگی باعث کندی روند ساخت پروژه‌ها شد.

وی با تاکید براینکه با توجه به حجم بارگذاری پردیس این پروژه از مقیاس یک طرح مسکن سازی عبور کرده و به یک پروژه شهرسازی تبدیل شده است گفت: وقتی ساخت بیش از 80 هزار واحد در یک منطقه برنامه‌ریزی می‌شود ما با جمعیت بالای 270 تا 280 هزار نفر روبرو خواهیم بود که این امر نیز با مشکلات بسیاری مواجه خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نوع توپوگرافی و مکان یابی پردیس یکی از مشکلات این طرح جدید است این مسئله شرایط شهرسازی پردیس را با سایر شهرهای جدید متفاوت کرده و کار را برای ما سخت کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص ساخت پروژه مترو شهرهای جدید و وصل شدن به کلانشهرها گفت: خوشبختانه مترو شهر جدید هشتگرد پیشروترین پروژه قطار برقی ما در شهرهای جدید است که امید داریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی افزود:متروی تهران - پردیس در لایحه بودجه سال آتی دیده شده و عملیات اجرایی آن قطعا در سال 98 آغاز خواهد شد که در صورت بهره‌برداری تحول عمده‌ای در رفت و آمد مردم این منطقه ایجاد خواهد کرد چراکه آزادراه و بزرگراه فعلی پاسخگوی نیاز تردد مردم در بین تهران و پردیس نخواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها