کد خبر: 254975
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۰۸:۵۴:۰۰
| |

پروانه مافی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

بودجه 98 در حوزه عمرانی و اشتغال کاملا انبساطی است

پروانه مافی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به تقلیل هزینه‌ای 10 هزار میلیاردی بودجه 98 گفت: به طور کلی بودجه 98 در بخش هزینه و خدمات دولت انقباضی است و در حوزه طرح‌های عمرانی و اشتغال کاملا انبساطی است.

بودجه 98 در حوزه عمرانی و اشتغال کاملا انبساطی است
کد خبر: 254975
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مافی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ارزیابی بودجه سال 98 بیان کرد: به طور کلی بودجه سال 98 یک بودجه تقریبا انقباضی است. دولت سعی کرده در بخش خدمات و حوزه هایی که به خودش مربوط می‌شود، انقباضی کار کند. این اقدام تا اندازه‌ای خوب است که در بخش‌های غیر ضروری و ردیف‌هایی که نسبت به درآمدها الزامی به حضور آن‌ها نیست، حذف شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در بخش هزینه‌ای بودجه 98 کاهش خوبی را نسبت به سال گذشته داشته است. بودجه 98 در دوسقف 407 هزارمیلیارد و 447 هزار میلیارد تنظیم شده است. در بین این دو سطح حدود 40 هزار میلیارد فاصله است که پیش بینی هایی است که اگر برخی از منابع درآمدی احصا شد در بودجه جای گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بودجه 98 یک تقلیل هزینه ای 10 هزار میلیاردی داشته است. در حوزه تملک دارایی ها بودجه 98 یک تقلیل هفت هزار میلیاردی دارد. در اکثر بخش ها در قسمت خدمات دولت تقلیل وجود دارد به جز در بخش اشتغال که این یک نگاه درستی است.

مافی در ادامه گفت: این اشتغال‌زایی نیز از طریق احیای بافت‌های فرسوده و مسکن‌های شهری است که یکی از برنامه‌های مهم دولت دوازدهم است. به طور کلی بودجه 98 در بخش هزینه و خدمات دولت انقباضی است و در حوزه طرح های عمرانی و اشتغال کاملا انبساطی است. پیش بینی شده با این تدابیر یک میلیون و هفتصد و هفتاد وهفت هزار فرصت شغلی در سال 98 ایجاد شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها