کد خبر: 255087
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۱:۵۳:۰۰
| |

ادامه تعطیلی دولت آمریکا تا اوایل 2019

تعطیلی دولت آمریکا که به دلیل اختلاف دونالد ترامپ با دموکرات‌ها سر پروژه دیوار امنیتی در مرز مکزیک اتفاق افتاده، احتمالا تا یک هفته دیگر و بعد از آغاز سال 2019 طول خواهد کشید.

ادامه تعطیلی دولت آمریکا تا اوایل 2019
کد خبر: 255087
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۱:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اخیرا جلسات دو مجلس کنگره آمریکا بدون اقدامی برای پایان دادن به تعطیلی شش روزه بخشی از دولت آمریکا پایان یافت و بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی برای نشست‌ها به واشنگتن برنگشته‌اند.

روز پنجشنبه نیز نشست چند دقیقه‌ای جمهوری خواهان و دموکرات‌ها که به خاطر تعطیلات سال نوی میلادی شاهد حضور اندک نمایندگان بود و هدف آن پایان دادن به تعطیلی دولت بود، بدون نتیجه پایان یافت. این نشست تا ساعت 10 صبح دوشنبه به تاخیر افتاد اما رایزنی‌ها درباره بودجه روز چهارشنبه دردوازدهمین روز تعطیلی دولت ادامه خواهد داشت.

در این نشست هر یک از دو طرف بر موضع خود پافشاری کردند و دموکرات‌ها با اختصاص هزینه‌هایی برای دیوار امنیتی ترامپ مخالفت کردند.

مساله اصلی اکنون موافقت با بودجه‌ای برای ساخت دیوار طبق تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در مرز این کشور با مکزیک است و دموکرات‌ها تاکنون با این پروژه مخالفت کرده و جلوی اجرای آن را گرفته‌اند.

جدیدترین تحولات نشان می‌دهد که دو طرف ظاهرا با این موضوع کنار آمدند که این اختلاف تا سال 2019 ادامه پیدا می‌کند.

این مناقشه سبب شده صدها هزار کارمند فدرال یا به مرخصی بدون حقوق بروند یا اصلا نداند که قرار است حقوق‌شان را کی دریافت کنند. در عین حال رییس‌جمهور آمریکا گفته که از مطالبه‌اش برای دریافت بودجه‌اش برای ساخت این دیوار کوتاه نخواهد آمد و چندی پیش از امضای یک بسته بودجه‌ای کلی امتناع کرد که این سبب تعطیل شدن بخش‌های بزرگی از دولت آمریکا شد.

با این وجود دموکرات‌ها که در ژانویه کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست خواهند گرفت، به همراه عده‌ای از هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه ترامپ گفتند که بودجه پنج میلیارد دلاری مورد نظر ترامپ را به او نخواهند داد.

ترامپ روز پنجشنبه در یک توییت نوشت: آیا دموکرات‌ها نهایتا نفهمیده‌اند که ما نیاز مبرمی به امنیت مرز و دیواری در مرز جمهوری داریم؟ باید جلوی مواد مخدر، قاچاق انسان، اعضای گروه‌های تبهکار را از آمدن به کشورمان بگیریم. آیا دموکرات‌ها نمی‌فهمند که اکثر کسانی که حقوق دریافت نمی‌کنند دموکرات هستند؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها