کد خبر: 255346
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۰۹:۱۷:۰۰
| |

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

دخانیات دروازه ورود به مواد مخدر

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سالیانه در کشور حدود 15 هزار میلیارد تومان صرف استعمال دخانیات می‌شود و این رقم به جهت عوارض ناشی از مصرف و در طول درمان، به دو تا سه برابر افزایش یافته و به مبلغی به ارزش حدود 40 هزار میلیارد تومان می‌رسد که رقم قابل توجهی است.

دخانیات دروازه ورود به مواد مخدر
کد خبر: 255346
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ‌ا حمد حمزه نماینده مردم کهنوج در مجلس، در حاشیه سومین کنگره ملی دخانیات و سلامت در بندرعباس اظهار داشت: متاسفانه استعمال دخانیات در سطح جامعه رو به گسترش است.

‎وی افزود: در میان بانوان، استعمال قلیان در حال افزایش است که می‌طلبد راه‌های مصرف دخانیات کنترل و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

‎دبیر کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: سالیانه در جهان، بر اثر مصرف دخانیات از جمله سیگار، 10 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند که سهم ایران از این رقم، 75 هزار نفر است.

‎حمزه تصریح‌کرد: سالیانه در کشور حدود 15 هزار میلیارد تومان صرف استعمال دخانیات می‌شود و این رقم به جهت عوارض ناشی از مصرف و در طول درمان، به دو تا سه برابر افزایش یافته و به مبلغی به ارزش حدود 40 هزار میلیارد تومان می‌رسد که رقم قابل توجهی است.

وی بیان داشت: بر همین مبنا و برای کنترل روند رو به افزایش استعمال دخانیات، جمعیت مبارزه با دخانیات کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مجلس به عنوان رکن قانونگذار و دیگر متولیان در حال تلاش هستند و از این رو هر قدمی که برای کاهش مصرف دخانیات و عوارض جانبی آن برداشته شود قابل ستایش است.

‎دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تصویب قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات در مجلس شورای اسلامی در سال 85 اشاره کرد و گفت: در این قانون‌، بندی وجود دارد که صراحتا از منع استعمال دخانیات در مکان های عمومی حکایت دارد.

‎حمزه افزود: در سال گذشته برای این قانون استفساریه در سال گذشته مبنی بر اینکه قهوه‌خانه‌های سنتی و سالن‌های سیگار فرودگاه از شمول این قانون خارج شوند به مجلس آورده شد که کمیسیون بهداشت با این موضوع مخالفت کرد.

‎دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه با قید دو فوریت به مجلس تقدیم شد که دو فوریت آن در کمیسیون بهداشت رد شد و اکنون یک فوریت آن در کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی در حال بررسی است.

‎وی با تاکید بر این مطلب که دخانیات دروازه ورود به مواد مخدر است، اظهار داشت: به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی ضروری است کشور به مقوله دخانیات بپردازد و از آسیب‌های اجتماعی و احتمالی جلوگیری کند.

‎گفتنی است، سومین کنگره ملی دخانیات و سلامت به مدت سه روز از پنجم تا هفتم دی ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با حضور بیش از 300 نفر اساتید بر جسته در این حوزه و ارائه مقاله توسط این صاحب‌نظران برگزار شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها