ادامه اعتراضات در تونس برای چهارمین شب متوالی

منابعی در تونس از تداوم تظاهرات مردمی و درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی در نزدیکی پایتخت این کشور پس از خودسوزی یک عکاس تونسی در اعتراض به اوضاع اقتصادی نابسامان کشور خبر دادند.

ادامه اعتراضات در تونس برای چهارمین شب متوالی
کد خبر: 255355
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۰:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| معترضان مسیرهای اصلی منتهی به محله التضامن را که یکی از بزرگترین محله‌ها در غرب پایتخت تونس است بستند، لاستیک خودروها را آتش زدند و به سمت خودروهای نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند.

این اعتراضات در محله الانطلاقیه نیز صورت گرفت که منجر به بسته شدن مسیر اصلی‌ای شد که ورودی غربی پایتخت را به شهر بنزرت در شمال این کشور مرتبط می‌سازد.

سخنگوی نیروهای گارد ملی تونس خاطرنشان کرد: برخی از معترضان سعی داشتند که به مغازه‌های این منطقه یورش ببرند.

نیروهای امنیتی تونس با استفاده از گاز اشک‌آور اعتراض‌کنندگان را متفرق کردند.

انتقال دموکراتیک در تونس با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده اما بسیاری از تونسی‌ها به خاطر اوضاع بد اقتصادی و افزایش بیکاری پس از گذشت هشت سال از اعتراضات گسترده 2011 همچنان ناراضی هستند؛ اعتراضاتی که منجر به برکناری زین العابدین بن علی از سمت ریاست‌جمهوری شد.

عبدالرزاق زرقی، عکاس خبری تونس پس از اینکه خود را در اعتراض به بیکاری و وضعیت بد منطقه قصرین آتش زد، درگذشت.

زرقی در فیلم ویدئویی پیش از خودسوزی گفته بود: بیکاران قصرین که منبع درآمدی ندارند، هنگامی که آماده اعلام اعتراض می‌شوند عملیات تروریستی رخ می‌دهد این یعنی اینکه ساکت شو و دهانت را ببند، به مردم قصرین می‌گویم که به تنهایی انقلاب خواهم کرد... خودم را آتش خواهم زد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها