محمد محسنی، وکیل پایه یک دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

مجازات نزاع منجر به ضرب و جرح چیست؟

ماه گذشته بنده به همراه برادرم با دو نفر از ساکنین آپارتمان به خاطر جای پارک ماشین دعوا کردیم که به شکستگی بینی یکی از اعضای دیگر ساختمان که برای میانجیگری آمده بود منجر شد و او در دادسرا شکایتی علیه ما مطرح کرده است. چه میزان دیه به ایشان تعلق می‌گیرد.

مجازات نزاع منجر به ضرب و جرح چیست؟
کد خبر: 255473
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی : پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: سلام وقت بخیر، ماه گذشته بنده به همراه برادرم با دو نفر از ساکنین آپارتمان به خاطر جای پارک ماشین دعوا کردیم که به شکستگی بینی یکی از اعضای دیگر ساختمان که برای میانجیگری آمده بود منجر شد و او در دادسرا شکایتی علیه ما مطرح کرده است. چه میزان دیه به ایشان تعلق می‌گیرد؟

پاسخ محمد محسنی، وکیل پایه یک دادگستری: به نظر می‌رسد عمل فوق مشمول عنوان نزاع دسته جمعی طبق ماده 615 قانون مجازات اسلامی است و از آنجایی که این نزاع منتهی به ضرب و جرح شده است مجازات آن، حبس از سه ماه تا یک سال است که شامل تمامی شرکت‌کنندگان در نزاع می‌شود. اما شخصی که صدمات بدنی را وارد کرده‌ و موجب شکستگی بینی شده است با توجه به عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه به قصاص یا پرداخت دیه محکوم می‌شود. میزان دیه نیز با توجه به شدت جراحت وارده مطابق نظریه پزشک قانونی تعیین خواهد شد.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن و همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها