کد خبر: 255474
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۳:۳۷:۰۰
| |

5 سال از تصادف شوماخر گذشت

میشائیل شوماخر در بیست و نهم دسامبر سال 2013 بر اثر یک حادثه به کما رفت و با گذشت پنج سال هنوز تغییری در شرایطش ایجاد نشده است.

5 سال از تصادف شوماخر گذشت
کد خبر: 255474
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۳:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از آس، مایک شوماخر پسر خجالتی است که در مسابقات اتومبیلرانی کاملا متفاوت ظاهر می‌شود. او در این فصل جوایز متعددی کسب کرد. تیم مرسدس برنامه خاصی را برایش ترتیب داده است. از طرفی تیم فراری همیشه خواهان این راننده جوان بوده است. پسر شوماخر بزرگ فصل آینده در رقابت‌های فرمول 2 با تیم پرما ریسینگ حاضر خواهد شد. این اتفاق پس از قهرمانی‌اش در فرمول 3 اروپا رخ داد. مایک اکنون 19 ساله است و هنوز راه درازی را در پیش دارد. او در مسیر ستاره شدن قرار دارد. مایک پنج سال پیش به همراه پدر و دوستانش به اسکی رفت. آنها در ایستگاه مریبل حضور داشتند که آن اتفاق تلخ رخ داد. پدر مایک، میشائیل شوماخر و بزرگترین راننده فرمول یک تمام ادوار، کنترل خود را از دست داد و با بدشانسی روبرو شد. سرش به یک صخره برخورد کرد. پس از این اتفاق، مسیر زندگی مایک عوض شد. او به زندگی‌اش ادامه‌ داد اما پس از آن لحظه همه چیز متفاوت شد. همچنین زندگی خانوادگی‌اش نیز تغییر یافت.

شوماخر بزرگ را با یک هلیکوپتر به کلینیک موتیه انتقال دادند و سپس به گرنوبل فرستادند. او ضربه مغزی شده بود به همین خاطر جراحی شد. سپس به کما رفت تا این که در ژوئن 2014 به هوش آمد. پر افتخارترین راننده فرمول یک به بیمارستانی در لوزان سوئیس انتقال داده شد و پس از 254 روز با اجازه پزشکان به خانه‌اش گلند بازگشت. شوماخر برای زنده ماندن به یک وسیله خاص نیاز داشت که به‌ نقل‌ از برخی منابع، هزینه آن هفته‌ای 140 هزار یورو است. در ماه‌های نخست، اطلاعات پزشکی درباره وضعیت این راننده در رسانه‌ها منتشر می‌شد اما آخرین آن به سپتامبر 2014 برمی‌گردد. در این اطلاعیه نوشته شده بود "شوماخر در هفته‌های اخیر وضعیت بهتری پیدا کرده اما هنوز راه دراز و سختی پیش رو دارد." پس از آن دیگر خبر رسمی از وضعیت راننده آلمانی منتشر نشد.

فرمول یک هرگز او را فراموش نکرده است و در هر مسابقاتی درباره وضعیت او صحبت می‌شود. تصویر این قهرمان بزرگ در همه پیست‌ها وجود دارد. همچنین احترام به تصمیم خانواده‌ شوماخر مبنی بر منتشر نشدن اطلاعات از وضعیت این راننده قابل توجه است. یک بار خبرنگاری سعی کرد وارد اتاق پر افتخارترین ورزشکار فرمول یک شود و اطلاعات پزشکی‌اش را برباید. این خبرنگار این اطلاعات را به رسانه‌ها پیشنهاد کرد اما در نهایت دستگیر و روانه زندان شد.

امروز، بیست و نهم دسامبر، پنج سال از اتفاقی می‌گذرد که زندگی شوماخر بزرگ را تغییر داد؛ حادثه‌ای که نزدیک بود منجر به از دست دادن جانش شود. سوم ژانویه تولد شوماخر بزرگ است به همین خاطر، خانواده‌ و تیم فراری برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت او تدارک دیدند. بهترین خبر این است که می‌توان تصاویر جدیدی از ابرقهرمان دید، کسی که 91 عنوان در فرمول یک به دست آورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها