معاون پارلمانی شهردار تهران:

اقدام برای توسعه دوچرخه‌سواری در جهت سلامت شهروندان است

معاون پارلمانی شهردار تهران، از اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی و توسعه حمل و نقل بدون دود در پایتخت توسط شهرداری به عنوان روشی در جهت تامین سلامت شهروندان یاد کرد.

اقدام برای توسعه دوچرخه‌سواری در جهت سلامت شهروندان است
کد خبر: 255487
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ داریوش قنبری در مورد انتشار خبری مبنی بر توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت به منظور کاهش آلودگی هوا که گفته شده ساماندهی و تهیه زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن برعهده شهرداری است، گفت: افتتاح دوچرخه‌های اشتراکی در تهران و توسعه حمل و نقل بدون دود اقدامی از سوی شهرداری تهران بوده که ایستگاه‌هایی هم برای آن ایجاد شده است تا دوچرخه مورد نیاز را در اختیار شهروندان قرار دهد.


وی ادامه داد: تاکنون تعدادی از این ایستگاه‌ها در برخی مناطق تهران از جمله یک و دو راه‌اندازی و تجهیز شده‌اند، اما هنوز در کل شهر امکان ایجاد و تجهیز این مراکز فراهم نشده است.


قنبری در پاسخ به اینکه آیا زیرساخت‌های لازم برای تامین امنیت شهروندانی که با دوچرخه تردد کنند، در پایتخت فراهم شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در برخی نقاط شهر همچون بلوار کشاورز، پل کریمخان و خیابان کارگر لاین‌های مخصوص برای دوچرخه‌‍ سواری ایجاد شده است، ضمن اینکه شهرداری به دنبال توسعه این بخش است.

اجرای طرح تردد با دوچرخه ارتباط مستقیمی با تامین سلامت شهروندان دارد


وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شهرداری برای توسعه تردد با دوچرخه ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارد، ضمن اینکه براساس پژوهشی که صورت گرفته، افزایش کلسترول، فشارخون، قندخون و بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله بیماری‌های شایع است که بیشتر شهروندان تهرانی با آن مواجه هستند، و این در حالی است که تعداد زیادی از آنها از این مشکل خود بی‌اطلاع هم هستند.


قنبری بیان کرد: بی‌تردید ازطریق دوچرخه‌سواری می‌توان به جنگ با بسیاری از این بیماری‌ها رفت، چرا که به دلیل افزایش فعالیت بدنی، سوخت و ساز در بدن هم بالا می‌رود، بنابراین در توسعه این نوع حمل و نقل قطعا تامین سلامت شهروندان مدنظر شهرداری تهران بوده است.

مسئولان به کمپین تردد با دوچرخه بپیوندند


وی یادآور شد: در هفته‌های گذشته نیز شهردار تهران در اقدامی نمادین با دوچرخه در سطح شهر تردد کرده است و امیدواریم که این اقدام از سوی سایر مسئولان نیز دنبال شود و فرهنگ استفاده از دوچرخه در میان شهروندان نه تنها در تهران، بلکه در تمام نقاط کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.


قنبری اظهار داشت: هم‌اکنون حفظ محیط زیست موضوع بسیار جدی و اساسی است و در همین راستا باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌هایی برویم که حداقل آلایندگی را داشته باشند تا ترجیحا آلایندگی نداشته باشند.


معاون پارلمانی شهردار تهران، تاکید کرد: ما امیدواریم که بتوانیم به منظور تامین سلامت عمومی و حفظ محیط زیست در تمام مناطق شهرداری تهران ایستگاه‌هایی را برای تامین دوچرخه مورد نیاز شهروندان تهرانی ایجاد کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها