کد خبر: 255514
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۴:۳۹:۰۰
| |

فعال زن عربستانی پس از پناهندگی به هلند افشاگری کرد

نویسنده زن عربستانی پس از پناهنده شدن به هلند، از ظلم سعود القحطانی، مشاور سابق ولیعهد این کشور و شکنجه خود در زندان پرده برداشت.

فعال زن عربستانی پس از پناهندگی به هلند افشاگری کرد
کد خبر: 255514
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۴:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| روت سلیمان، نویسنده زن عربستانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در عربستان مورد ظلم واقع می‌شدم تا اینکه توانستم از کشور خارج شوم و به عنوان پناهنده خود را به هلند برسانم.

سلیمان نوشت: داستان در عربستان و از زمانی آغاز شد که تماسی از طرف شخصی داشتم که خود را معاون سعود القحطانی معرفی کرده و به من دستور داد دست از نوشتن در روزنامه‌ها بردارم، او مرا تهدید کرد که مخالفت با این دستور پیامدهای بسیار بزرگی برایم خواهد داشت که کمترین آنها حبس است، تلاش کردم علت این دستور را بفهمم که او خشمگینانه پاسخ داد: دستور را اجرا کن و بحث نکن.

این فعال زن عربستانی در ادامه نوشت: گیج شده بودم، ترس و نگرانی اینکه من هم به سرنوشت دیگران دچار خواهم شد، مرا فراگرفته بود. تنها به این فکر می‌کردم که به دستور داده شده عمل کنم. یک هفته به همین وضع ماندم تا اینکه گروهی مسلح به خانه‌ام یورش آوردند و مرا بازداشت کردند.

وی افزود: آنها مرا به مکانی ناشناخته در ریاض بردند، در آنجا بازجویی‌ها، اهانت‌ها و شکنجه‌های روحی و روانی آغاز شد و برای دو روز کامل ادامه داشت. از من درباره مقاله‌ها و توییت‌هایی که منتشر کرده بودم، سوال کردند و در این میان به من دشنام می‌دادند و تهدید به شکنجه می‌کردند.

سلیمان در ادامه نوشت، پس از تحقیقات به من گفتند که آزادم می‌کنند اما همچنان نوشتن برای من ممنوع است، آنها من را تهدید کردند که به هیچ کسی درباره این بازداشت چیزی نگویم، مدتی را به همین شکل سر کردم، آن روزها سخت‌ترین روزهای کل زندگی‌ام بودند.

وی در ادامه نوشت: دیگر برای امنیت و آزادی راهی جز فرار از کشور نداشتم، عربستان را به مقصد هلند ترک کردم، اکنون در اینجا به عنوان یک پناهنده زندگی می‌کنم، این را از شما پنهان نمی‌کنم که از شکنجه‌ها، بازداشت‌ها و حتی تجاوزاتی که علیه دیگر فعالان زن بازداشت شده در عربستان انجام شده بود،‌ ترسیده بودم.

سلیمان نوشت: قلب من با کشورم و با خانواده‌ام است که به خاطر خروجم از عربستان و افشای برخی مسایل به درد سر افتاده‌اند. قلبم با فعالان زن و مردی است که ظالمانه در زندان‌ها به‌سر می‌برند و مورد شکنجه و تعرض واقع شده و حقوق‌شان نقض می‌شود. اینکه میهن به خاطر کسانی که بر آن حکم می‌کنند، از آغوشی امن برای مردمش به یک جهنم برای آنها تبدیل شده، بسیار تاسف‌بار است.

پدر لجین الهذلول، فعال زن عربستانی پیشتر در توییتی فاش کرد که دخترش در زندان‌های عربستان مورد شکنجه و تعرض قرار گرفته است.

در مدتی کمتر از دو روز از انتشار این توییت، حساب کاربری او حذف شد.

مسئولان عربستانی الهذلول را در مه گذشته به همراه جمعی از دیگر فعالان زن در این کشور بازداشت کرده و آنها را به داشتن ارتباطاتی با طرف‌های خارجی متهم کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها