کد خبر: 255520
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۵:۲۶:۰۰
| |

تدوین سیاست‌های پیشگیری از جرایم

سرپرست مرکز مطالعات معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: سیاست های موثر پیشگیری از جرایم، دعاوی و اختلافات در یک کمیته تخصصی تدوین می شود.

تدوین سیاست‌های پیشگیری از جرایم
کد خبر: 255520
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۵:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فرزاد جلیلیان روز شنبه در نشست کمیته تخصصی پیشگیری از جرایم، دعاوی و اختلافات گفت: افزایش آمار جرایم ارتکابی و روند رو به رشد پرونده های مطرح شده در دستگاه قضایی از معضلات جدی جامعه امروز است و این حجم از پرونده ها گاهی زمینه ساز بروز مشکلاتی چه در جامعه و چه در امر قضایی می شود.


وی افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تلاش کرد با استفاده از ظرفیت نخبگان و مراکز علمی پژوهشی و همچنین با کمک اساتید، مبدا و علت های جرم را شناسایی و با اتخاذ راهکارها، تنظیم گزارش های مدیریتی و راهبردی از وقوع جرم پیشگیری کند یا آن بزه را تا میزان زیادی کاهش دهد.


جلیلیان تاکید کرد: مجموعه اقدامات پیشگیرانه باید سازمان یافته مدیریت شود تا در نهایت بتوان به اهداف ترسیم شده دست یافت و زمینه عملیاتی شدن پژوهش ها، یافته های علمی و نظرات اساتید را در این معاونت فراهم کرد.


سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: هیات اندیشه ورز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به همین منظور، کمیته تخصصی با نام کمیته پیشگیری از جرایم، دعاوی و اختلافات را تشکیل داد.


جلیلیان، اتخاذ تدابیر برای پیشگیری های اجتماعی، انتظامی، قضایی، کمک به فرایند تصمیم سازی موثر و تلاش برای شناسایی و یافتن سازوکارهای کارآمد پیشگیری از جرایم، دعاوی و اختلافات به منظور کاهش جرایم را هدف اصلی این کمیته تخصصی عنوان کرد.


به گفته وی، در این کمیته، سیاست های موثر پیشگیری از جرائم، دعاوی و اختلافات تدوین و سازو کارهای موثر پیشگیری از جرایم شناسایی می شود.


این مقام قضایی خاطرنشان کرد: این کمیته همچنین به فرایند تصمیم سازی در امر پیشگیری از جرایم اولویت دار کمک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها