کد خبر: 255547
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۸ دی ۱۳۹۷

از تاکید فرانسه و آلمان بر آتش‌بس دائمی در اوکراین تا احتمال قطع فروش سلاح از سوی ایتالیا به عربستان

تأکید رهبران آلمان و فرانسه بر آتش‌بس دائمی در اوکراین، احتمال قطع فروش سلاح ایتالیا به عربستان و تشکر اشرف غنی از پادشاه عربستان به دلیل نقش این کشور در کنفرانس صلح جده از جمله مهم‌ترین سرخط خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از تاکید فرانسه و آلمان بر آتش‌بس دائمی در اوکراین تا احتمال قطع فروش سلاح از سوی ایتالیا به عربستان
کد خبر: 255547
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۲۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون، رهبران آلمان و فرانسه مجدداً بر درخواست‌شان برای آتش‌بسی دائمی ، کامل و قاطع در شرق اوکراین پیش از توقف رفتارهای خصمانه تاکید کردند.

***

کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار خبری اعلام کرد که «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان طی تماس تلفنی با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان از نقش و حمایت عربستان سعودی از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان قدردانی کرد و گفت که نقش کنفرانس صلح جده در راستای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان قابل ستایش است.

***

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان اجرای قطعنامه‌های نشست سران استانبول را بررسی کرد و از به وجود آمدن شرایطی برای تحقق سازشی قطعی و بلندمدت در سوریه خبر داد.

***

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی ویژه پایان سال میلادی در شهر رم گفت: رم فروش سلاح به عربستان را تایید نمی‌کند و مساله اکنون اتخاذ این موضعگیری رسمی و عملکرد بر اساس آن است.

***

فعالان عربستانی از حذف ناگهانی اکانت محمد العریفی ، مبلغ نوسلفی مشهور سعودی در توییتر به دلایل نامشخص خبر داده‌اند. این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها درباره سرنوشت او شده است. العریفی از مخالفان سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت عربستان بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها