کد خبر: 255595
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۷:۴۴:۰۰
| |

جزئیات جدید از فایل صوتی قتل خاشقجی

روزنامه دیلی‌صباح متن مکالمات سه تن از اعضای برجسته تیم ترور جمال خاشقجی در جریان عملیات ترور را با استناد به کتابی منتشر کرده و جزئیاتی از فایل صوتی را که از مهمترین مدارک مربوط به پرونده قتل این روزنامه‌نگار منتقد سعودی است، برملا کرده است.

جزئیات جدید از فایل صوتی قتل خاشقجی
کد خبر: 255595
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه دیلی‌صباح متن مکالمات سه تن از اعضای برجسته تیم ترور جمال خاشقجی در جریان عملیات ترور را با استناد به کتابی منتشر کرده و جزئیاتی از فایل صوتی را که از مهمترین مدارک مربوط به پرونده قتل این روزنامه‌نگار منتقد سعودی است، برملا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، سه روزنامه‌نگار کتابی را با عنوان «وحشی‌گری دیپلماسی... اسراری سیاه از قتل خاشقجی» تالیف کرده‌اند که در این‌باره با دوست جمال خاشقجی که یک مخالف سعودی مقیم کاناداست نیز صحبت کرده‌اند. عمر عبدالعزیز دوست خاشقجی اشاره می‌کند که شاید علت قتل خاشقجی، نیت او برای ایجاد ارتش سایبری علیه محمد بن‌سلمان،‌ ولیعهد سعودی بوده است.

عبدالعزیز به این سه روزنامه‌نگار گفته است، خاشقجی با او یک کار مشترک برای راه‌اندازی ارتش سایبری را شروع کرده بود.

به گفته عبدالعزیز، خاشقجی شخصا روی این پروژه 5000 دلار سرمایه‌گذاری کرده و وعده داده بود سرمایه‌گذارانی از بین مخالفان سعودی را برای این پروژه پیدا کند.

روزنامه دیلی‌صباح در ادامه به جزئیات نوار صوتی می‌پردازد که مربوط به مذاکرات بین رهبر #تیم_ ترور یعنی ماهر المطرب کارشناس پزشکی قانونی، صلاح‌‌الطبیقی عضو گارد سلطنتی سعودی و ثائر الحربی است. آنها یک ساعت قبل از رسیدن خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول در حال بحث با یکدیگر هستند و می‌گویند، دو راه پیش روی او می‌گذارند یا او را به ریاض بفرستند یا در صورت مخالفت او را بکشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها