کد خبر: 255598
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۸:۲۴:۰۰
| |

حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

ظرفیت رسانه‌ای در مواجهه با جنگ روانی دشمن کارآمد نیست

حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ییان این‌که «ظرفیت رسانه‌ای کشور در مواجهه با جنگ روانی دشمن از کارآمدی کافی برخوردار نیست»، گفت: باید بازنگری جدی در ابزارهای تولید خبر و تولید محتوا ایجاد شود در غیر این صورت در جبهه جنگ روانی، براندازان دست برتر را خواهند داشت.

ظرفیت رسانه‌ای در مواجهه با جنگ روانی دشمن کارآمد نیست
کد خبر: 255598
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۸:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ما با دهه‌های گذشته از حیث نظام ارتباطات و اطلاع رسانی تغییرات شگرف و اساسی دارد، اظهار کرد: جامعه امروز ما یک جامعه شبکه‌ای و اطلاعاتی است و عرضه اطلاعات در چنین جامعه‌ای خاصیت غیر انحصاری، غیرمتمرکز و آنلاین و به هنگام بودن برخوردار است. بر خلاف گذشته امروز مراجعی مثل صدا و سیما یا رسانه‌های مکتوب یا شنیداری نمی‌توانند مرجع اصلی شکل گیری افکار عمومی باشد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین بیان کرد: تولید و تحلیل خبر و پیام رسانی توسط هر مرجعی مثل دولت یا کلیت نظام در صورتی می‌تواند اثر وضعی بر افکار عمومی داشته باشد که نسبت به مشخصات جامعه آگاه بوده و مجهز به تکنولوژی روز و دارای قابلیت سرعت در انتقال مفاهیم باشد. با این مشخصات، کلیت ظرفیت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت متعلق به دولت در شرایط پیچیده دنیای اطلاعات از کارآمدی کافی برخوردار نیست. البته نشانه‌های مثبتی در بنگاه خبری دولت از حیث تجهیز و ابزارهای نوین می‌توان یافت اما در مجموع به نظر من در مواجهه با هجمه‌های گسترده‌ای که علیه کشورمان می‌شود، کافی نیست.

رسولی معتقد است: جریان برانداز با تکیه بر این ابزار دست برتر را در افکار سازی دارد و اگر چنانچه در جهت خنثی سازی اقدامات مخرب آنها تغییرات اساسی در نظام اطلاع رسانی و همچنین مجاب سازی افکار عمومی نسبت به کارآمدی نظام و مشروعیت و مقبولیت نظام انجام نشود، در نهایت این مسیر به ضرر جمهوری اسلامی ایران و به نفع جریان برانداز خواهد بود.

این عضو بنیاد باران در پایان با اشاره به اینکه تکنولوژی تنها عنصر برای برتری یک رسانه نیست، بیان کرد: بر خلاف دهه 70 و 80 اکنون هیچ مرجعی نمی‌تواند قدرت انحصار اطلاعات و اخبار را داشته باشد. با توجه به اهمیت مقابله با جنگ روانی دشمن، باید یک بازنگری جدی هم در محتوا و هم در ابزارهای تولید خبر در کشور ایجاد شود در غیر این صورت در جبهه جنگ روانی، براندازان دست برتر را خواهند داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها