کد خبر: 255614
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

رئیس سازمان امداد و نجات:

امدادرسانی در 55 محور کوهستانی ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برف و کولاک در 55 محور کوهستانی 15 استان کشور خبر داد.

امدادرسانی در 55 محور کوهستانی ادامه دارد
کد خبر: 255614
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی سلیمی درباره آخرین وضعیت خدمات رسانی در 72 ساعت گذشته به مسافران زمستانی گرفتار در برف و کولاک از سوی امدادگران هلال احمر اظهار داشت: در سه روز گذشته 15 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان گرفتار برف و کولاک بوده اند.


وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امداد هلال احمر در این محورهای کوهستانی و سخت گذر 15 استان متاثر از برف و کولاک به پنج هزار و 100 مسافر زمستانی در راه مانده، امدادرسانی شد.


رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: همچنین به 73 نفر از در راه ماندگان خدمات اسکان و تغذیه اضطراری داده شد و 11 نفر نیز که دچار سرمازدگی خفیف و شدید شده بودند، با ارئه خدمات فوریت های امدادی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.


سلیمی توضیح داد: ارائه خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه به 6 نفر و هدایت به مسیر و رهاسازی 601 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک و توزیع 147 بسته غذایی، 265 تخته پتو، 236 قوطی انواع کنسرو، 332 قرص نان و 25 کیلوگرم خرما در بین متاثرین برف و کولاک از دیگر خدمات 87 تیم امداد و نجات (متشکل از 308 نفر امدادگر و نجاتگر) در 72 ساعت گذشته بوده است.


طرح ملی امداد و نجات زمستانی هلال احمر با بکارگیری سه هزار و 450 خودروی امدادی و توان عملیاتی روزانه چهار هزار و 425 نفر از امدادگران در پایگاه‌های هلال احمر برای امدادرسانی به درخواست کنندگان خدمات اضطراری امداد و نجات در سراسر کشور در حال برگزاری است.


در اجرا و برگزاری طرح امداد و نجات زمستانی امسال، هزار و 245 پایگاه در سراسر کشور ساماندهی شدند. این پایگاه ها با حضور نیروهای متخصص و توزیع تجهیزات مناسب در بین آنها در آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مسافران زمستانی قرار دارند.


همچنین تلفن ملی 112 ندای امداد هلال احمر به طور شبانه روزی آماده دریافت اطلاعات هموطنان و مسافران زمستانی متاثر از انواع حوادث و سوانح برای امدادرسانی در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها