وزیر آموزش و پرورش عراق استعفا داد

وزیر آموزش و پرورش عراق به دنبال انتشار اخباری درباره ارتباط برادرش با داعش، استعفا کرد.

وزیر آموزش و پرورش عراق استعفا داد
کد خبر: 255616
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شیماء الحیالی، وزیر آموزش و پرورش عراق گفت: داعش ساکنان موصل را با تهدید مجبور به انجام وظایفی می‌کرد و یکی از این ساکنان برادر من بود که در یکی از ادارات وابسته به داعش در این شهر فعالیت می‌کرد. داعش او را مثل بقیه مجبور کرده بود آنچه را بگوید و انجام دهد که این گروه می‌خواست اما هیچگاه سلاح به دست نگرفت و در کشتن عراقی‌ها مشارکت نکرد. «افراد خرابکار» فایل تصویری را برای اینکه ارتباط برادرم را با داعش ثابت کنند، منتشر کردند.

وی افزود: وضعیت برادر من مثل ده‌ها هزار عراقی دیگری است که مجبور به انجام وظایف خود در سایه تهدید و ارعاب داعش شدند و نباید کسی که بدون اینکه خودش بخواهد مجبور به کار برای داعش شده است، مجازات شود.

من به همگان اعلام می‌کنم که استعفایم را تقدیم عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق می‌کنم تا به محض اینکه هرگونه رابطه من با تروریسم یا تروریست‌ها ثابت شد، آن را امضا کند. من در مقابل مردم و خداوند خود را از داشتن هرگونه ارتباطی با تروریست‌ها یا جنایتکارانی که دستشان را به خون عراقی‌ها آلوده کرده‌اند، مبرا می‌دانم.

شبکه‌های اجتماعی در عراق اخیرا اخباری را منتشر کرده‌اند و مدعی‌اند که «لیث الحیالی» برادر شیماء جزو رهبران داعش بوده است.

مشعان الجبوری، نماینده سابق پارلمان عراق فایلی را در فیسبوک منتشرکرد و مدعی شد که لیث الحیالی یکی از برجسته‌ترین رهبران داعش در موصل بوده است.

استعفای الحیالی تنها چهار روز بعد از گرفتن رأی اعتماد از پارلمان صورت گرفته است.

از سوی دیگر عادل عبدالمهدی از پارلمان خواست رأی‌گیری درباره وزرای کشور و دفاع را به خاطر اختلافات و مذاکراتی که درباره این دو پست وجود دارد به تأخیر بیندازند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها