غلامعلی جعفرزاده نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هیچ نماینده‌ای حق توهین به مردم را ندارد/ هجمه علیه نمایندگان برای نیامدن مردم پای صندوق‌های رای است/ جناح شکست خورده در انتخابات اشتباهات نمایندگان را پر رنگ می‌کند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: هجمه‌ای که علیه نمایندگان صورت می‌گیرد برای این است که مردم از آمدن پای صندوق‌های رای هم پشیمان شوند تا یک مجموعه تمامیت‌خواه روی کار بیاید.

هیچ نماینده‌ای حق توهین به مردم را ندارد/ هجمه علیه نمایندگان برای نیامدن مردم پای صندوق‌های رای است/ جناح شکست خورده در انتخابات اشتباهات نمایندگان را پر رنگ می‌کند
کد خبر: 255662
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به پخش کلیپ‌هایی از توهین نمایندگان به مردم، گفت: قطعا این موضوع اثر مخرب دارد و همکاران ما باید احتیاط کنند و صحه صدرشان را افزایش دهند. برخی از اقدامات نمایندگان توجیهی ندارد و باید این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود.

او ادامه داد: با این اقدامات مقبولیت و محبوبیت مجلس پایین می‌آید. اما باید این موضوع را هم دید که چرا مجلس به این روز افتاد. آیا فیلترهای نظارتی عامل و بیرون ماندن یکسری از نخبگان در بیرون از مجلس دلیل این اتفاقات نیست؟ باید تمامی جوانب را با هم درنظر گرفت.

جعفرزاده تاکید کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید با نمایندگان توهین کننده به مردم برخورد کند چون هیچ نماینده‌ای حق زدن چنین حرف‌هایی را ندارد و جای خادم و مخدوم که نباید عوض شود. برخی عبارت‌ها مانند اینکه «من خفه میکنم» بیشتر شبیه شوخی است.

این نماینده مجلس درباره اینکه آیا مشکل در خصوص عدم ورود نخبگان به مجلس را ناشی از نظارت شورای نگهبان می دانید؟، گفت: من نمی‌گویم شورای نگهبان، بلکه باید تمامی مراکزی که فیلتر نظارتی هستند یک مقدار سخت‌گیری‌ها را کمتر کنند تا افراد نخبه‌تر، با ظرفیت بالاتر و علم و اطلاع بیشتر وارد مجلس شوند.

جعفرزاده با اشاره به هدف پخش کنندگان کلیپ‌های برخورد نمایندگان، تاکید کرد: هجمه‌ای که علیه نمایندگان صورت می‌گیرد برای این است که مردم از آمدن پای صندوق‌های رای پشیمان شوند تا یک مجموعه تمامیت‌خواهی بر روی کار بیاید.

او با انتقاد از رفتار صداوسیما در هجمه به مجلس، ادامه داد: رفتار صداوسیما در خصوص برخورد نمایندگان با مردم را ببینید. آیا هیچ اتفاقی در جای دیگری نیفتاده است؟ ضمن اینکه حتما حرف‌هایی که نمایندگان زدند، اشکال دارد. اما از سوی دیگر پرداختن به این موضوع حب علی در آن نیست.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین در پاسخ به اینکه برنامه ریزی برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای از کجا انجام می‌شود؟ گفت: بالاخره جناح‌هایی که شکست خورده‌اند این موارد را بزرگ می‌کنند. آنها فیلم و کارتون می‌سازند و بیکار ننشسته‌اند و همکاران ما باید دقت بیشتری کنند.

جای خالی احزاب در رصد نمایندگان

جعفرزاده با تاکید بر لزوم پر رنگ شدن احزاب، گفت: ساختار انتخاب نماینده دچار اشکال است و به دلیل نبود احزاب یک فرد با افکاری می‌آید و شعارهایی می‌دهد و در نهایت به مجلس راه پیدا می‌کنند. در حال حاضر افرادی در مناطق ما کاندیدا هستند که تحت هیچ عنوانی نمی‌توانند شعارشان را عملیاتی کنند و یک دور قانون اساسی را نخوانده‌اند. بنابراین ساختار دچار اشکال است و باید حزب بیاید و حزب مسئولیت افراد را قبول کند.

او تاکید کرد: برخی افرادی که نماینده می‌شوند آموزش دیده نیستند و شناخت ندارند. در یک منطقه‌ای کاملا روستایی یک فردی یکی از شعارهای انتخاباتی‌اش این بود که چرا این روستا فرودگاه ندارد! این مطلب یعنی اینکه این فرد الفبای آمایش سرزمینی را نمی‌داند.

این نماینده مجلس یادآور شد: باید احزاب باشند تا نمایندگان را رصد کنند و بگویند تو تفکرت این بود، چرا در مجلس تغییر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها