کد خبر: 255680
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۹:۳۷:۰۰
| |

بسکتبال پنج نفره زنان همچنان تعطیل است

در شرایطی که همچنان تیم ملی بسکتبال پنج نفره زنان ایران تعطیل و بدون برنامه است، 22 بازیکن به اردوی تیم ملی سه نفره دعوت شده اند.

بسکتبال پنج نفره زنان همچنان تعطیل است
کد خبر: 255680
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اردوی تیم ملی بسکتبال پنج نفره زنان ایران تعطیل است و حتی فدراسیون برای این تیم کادر فنی نیز تعیین نکرده، اما برنامه تیم های ملی سه نفره همانند یک سال قبل طبق روال عادی انجام می شود.


در همین راستا دپارتمان بسکتبال سه نفره زنان برای اردوی تیم های ملی بزرگسالان و زیر 23 سال از 22 بازیکن دعوت کرد تا از یکشنبه بیست و سوم دی وارد اردو شوند و زیر نظر مربیان تمرینات خود را انجام دهند. این اردوی سه روزه تا بیست و ششم همین ماه در سالن بسکتبال آزادی برگزار می شود.


با اینکه پیش از این و بعد از برکناری فرانک طیاری از هدایت تیم ملی سه نفره، فریده شجاعی و گلاره کاکاونپور نائب رئیس زنان فدراسیون و رئیس دپارتمان بسکتبال سه نفره زنان اعلام کرده بودند که برای هر تورنمت از یک مربی استفاده می کنند و مربیان مختلف را محک می زنند، اما برای این اردو نیز نیکا بیک لیک لی مربی تیم بزگسالان خواهد بود و آزاده زمانپور نیز مربی تیم زیر 23 سال است. البته همان زمان نیز موضوع تغییر پیاپی مربی با انتقادهای زیادی روبرو شد که بیشتر بهانه تراشی مسوولان برای تغییر کادرفنی بود.


با این حال مربیان دو تیم ملی از بیست و سوم تمرین های خود را آغاز خواهند کرد و سعیده علی، کیمیا یزدیان تهرانی، سارا اعتماد و دلارام وکیلی از گروه بهمن، پریسا کرمی از گاز تهران، شیدا شجاعی، زهرا عدالت کار، مائده پورحیدر، سمیه ثابت زاده و سحر نجفی از دانشگاه آزاد، مهلا طاهری از دانشگاه گلستان، معصومه اسماعیل زاده، مژگان خدادای و ساغر آجیلی از نامی نو اصفهان، نگین رسولی پور، گلشید امیدیان و شادی عبدالوند از هیرو تهران، ناهیده اسدی و فائزه شهریاری از نفت آبادان، نسرین فلاح از شکلی تهران، فاطمه آقازادگان از قزوین و آیدا گل محمدی از کردستان نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی سه نفره بزرگسالان و زیر 23 سال هستند.


نکته عجیبی که در بسکتبال سه نفره زنان اتفاق افتاده و به نظر می رسد تحت تاثیر تعطیلی تیم ملی پنج نفره است، دعوت از تعداد بازیکنان زیاد در اردوی ملی است. اکنون برای دو تیم ملی سه نفره که چهار بازیکن دارد 22 بازیکن به اردو دعوت شده اند که می توان گفت ترکیب اصلی شان به خصوص در رده بزرگسالان مشخص است و باید دید در نهایت چه نفراتی برای جام جهانی سال آینده انتخاب می شوند.


فدراسیون بسکتبال در یک سال گذشته هیچ برنامه ای برای بسکتبال پنج نفره بانوان نداشته و به همین دلیل تیم های سه نفره بار کل رده ملی بسکتبال بانوان را به دوش می کشند.


سال آینده جام های جهانی بسکتبال سه نفره در سه رده بزرگسالان، زیر 23 سال و زیر 18 سال و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود که ایران تنها در بخش زنان و در دو رده بزرگسالان و زیر 23 سال نماینده دارد.

بق برنامه فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا)، سیزدهم تا هفدهم خرداد سال آینده جام جهانی سه نفره در رده زیر 18 سال و در دو بخش دختران و پسران برگزار می شود. مغولستان میزبان این رویداد است که دختران و پسران ایران غایب خواهند بود.


رویداد بعدی بیست و هشتم خرداد تا دوم تیر سال 97 برگزار می شود که جام جهانی بزرگسالان است. در این مسابقات که هلند میزبان است تنها تیم زنان ایران حضور خواهد داشت و تیم مردان غایب است. چین،‌ ژاپن، مغولستان، قطر و کره‌جنوبی نمایندگان آسیا در بخش مردان هستند.


سومین رویداد دهم تا چهاردهم مهر سال آینده برگزار می شود. جام جهانی دختران زیر 23 سال در چین برگزار شود که تیم ملی ایران نیز در این رویداد حضور دارد. در همین زمان و در چین رقابت‌های پسران نیز برگزار می‌شود، اما تیم ملی ایران در این جام نماینده‌ای نخواهد داشت. چین،‌ قطر، قزاقستان، قرقیزستان، مغلوستان و کره جنوبی از آسیا در این مسابقات حضور دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها