اعتمادآنلاین از حاشیه‌های تجمع دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات گزارش می‌دهد

حضور دادستان کل کشور و رئیس دانشگاه آزاد در جمع دانشجویان معترض

صبح امروز محمد مهدی طرانچی رئیس دانشگاه آزاد با ورود به دانشگاه علوم و تحقیقات سوار بر خودرواش از روی دانشجویان این دانشگاه رد شد و دو نفر را مجروح کرد .

حضور دادستان کل کشور و رئیس دانشگاه آزاد در جمع دانشجویان معترض
کد خبر: 255855
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هفته گذشته به دلیل واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات 10 نفر از دانشجویان کشته و 25 نفر زخمی شدند. این حادثه جامعه دانشگاهی را در شوک فرو برد و موجب واکنش مردم و مسئولان شد.

در پی این حادثه دادستانی تهران قول پیگیری داد و ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد بدون آنکه نسبت به کوتاهی‌های این دانشگاه عذرخواهی کند، گفت: مسئولان دانشگاه تمام تلاش خود را برای تسریع در روند درمان و بهبود وضعیت جسمانی مجروحان سانحه، به کار خواهند گرفت.

این در حالی است که یک منبع آگاه در این دانشگاه می‌گوید، هیچ کدام از مسئولان دانشگاه حاضر نشدند در جمع دانشجویان معترض حاضر شده و پاسخ آنها را بدهند.

امروز هم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کرده اند و خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولان دانشگاه آزاد شده‌اند.

حالا یکی از خبرگزاری‌ها در خبری مدعی شده است که رئیس دانشگاه آزاد با خودرو شخصی اش از روی تعدادی از دانشجویان این دانشگاه عبور کرده است و نوشته: محمد مهدی طرانچی 5 روز پس از حادثه واژگونی اتوبوس در محوطه دانشگاه علوم و تحقیقات با ورود به این دانشگاه با سرعت سوار بر خودرو خود از روی دانشجویان رد شد .

در این حادثه دو دانشجو مجروح شدند که با حضور نیروهای امدادی مداوای آنها آغاز شد.

آمبولانس در دانشگاه آزاد

این در حالی است که محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور و عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران حاضر شدند.

دادستان کل کشور که در جمع دانشجویان معترض دانشگاه آزاد حاضر شده بود گفت: مطمئن باشید تا آخر در حمایت از دانشجویان ایستاده‌ایم.

او با اشاره به دستور فوری رئیس قوه‌قضاییه برای پیگیری حادثه مرگبار در این دانشگاه گفت: در این حوادث باید با متانت و آرامش مسائل بررسی شود و اگر کسی قصور داشته طبق قانون با آنها برخورد شود.


دادستان کل کشور ضمن درخواست از دو دانشجو برای بیان انتقادات خود درباره این حادثه، اظهار کرد: آن مقداری که در حوزه وظیفه ما است مطمئن باشید در حمایت از دانشجویان جان‌باخته و مصدوم، وظیفه خود را کامل انجام می‌دهیم و از شما می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنید و مطمئن باشید در حمایت از شما و سایر دانشجویان تا آخر ایستاده‌ایم و ماجرا را پیگیری می‌کنیم.

منتظری ادامه داد: اگر مقصر مشخص شود،‌ قطعا براساس آنچه که وظیفه داریم با مقصر برخورد می‌کنیم. نکته دوم بحث ایمن‌سازی است که مطمئن باشید بر روند اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود شخصا نظارت خواهم کرد.

روابط‌عمومی دانشگاه آزاد ضمن تکذیب تصادف خودرو رئیس دانشگاه آزاد با دانشجویان معترض اعلام کرد: رئیس دانشگاه آزاد هم‌اکنون در جمع دانشجویان درحال سخنرانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها