کد خبر: 255873
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۴:۵۷:۰۰
| |

رابرت زمکیس از عدم تمایل دیزنی به تولید دنباله Roger Rabbit می‌گوید

کارگردان فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» از فیلمنامه خوبی برای نسخه دوم صحبت کرده است که شاید هیچ‌وقت ساخته نشود.

رابرت زمکیس از عدم تمایل دیزنی به تولید دنباله Roger Rabbit می‌گوید
کد خبر: 255873
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۴:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سی سال از اکران فیلم Who Framed Roger Rabbit «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» می‌گذرد؛ فیلمی جذاب که در آن شاهد ترکیب بخش‌های انیمیشنی و لایو اکشن بودیم و توانست در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کند. متأسفانه تا امروز همچنان خبری از دنباله‌ی این فیلم نیست و با وجود نظر مثبت منتقدان و موفقیت‌های تجاری این اثر، طرفداران آن و البته نسل جدید از تماشای نسخه دوم فیلم محروم هستند. موضوعی که رابرت زمکیس، کارگردان فیلم آن را با سیاست‌های کمپانی والت دیزنی (Walt Disney Pictures) مرتبط می‌داند.

اولین صحبت‌ها در مورد دنباله‌ی راجر رابیت به سال 1988 و همان دوران اکران فیلم اصلی برمی‌گشت. در آن روزها صحبت از فیلمنامه‌ای تحت عنوان Roger Rabbit II: The Toon Platoon بود که ماجراهای آن به تلاش‌های راجر رابیت برای پیدا کردن مادرش مربوط می‌شد؛ فیلمنامه‌ای که موافقت استیون اسپیلبرگ (یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم اصلی) را به دست نیاورد و کنار گذاشته شد. بعدها صحبت از نوشته شدن فیلمنامه قسمت دوم توسط جی جی آبرامز بود که آن هم به جایی نرسید. در مقطعی هم پای یک فیلمنامه با عنوان «چه کسی راجر رابیت را پیدا کرد؟» (Who Discovered Roger Rabbit) به میان آمد که باز هم ناکام ماند. این پروسه تا سال 2003 ادامه داشت و در آن زمانگری کی ولف، نویسنده رمان اصلی راجر رابیت اعلام کرد که در حال کار روی پیش‌درآمدی است که با حضور این شخصیت و میکی ماوس در قالب یک کمدی دو نفره نوشته می‌شود.

نیازی به گفتن نیست که این فیلمنامه هم به بن‌بست رسید و ایده تولید این پیش‌درآمد هم شکست خورد. در سال 2016 رابرت زمکیس در مورد آخرین فیلمنامه‌ای که برای راجر رابیت نوشته شده است صحبت کرد و گفت که این فیلمنامه ماجراهای این خرگوش و همسرش جسیکا را چند سال بعد از پایان اتفاقات قسمت اول دنبال می‌کند و وارد فضای دهه 1950 می‌شود. قرار بوده است در این فیلم روح ادی والیانت، شخصیتی که باب هاسکینز نقش او را در فیلم اصلی ایفا می‌کرد را هم در بخش‌هایی از فیلم ببینیم. زمکیس این فیلمنامه را اثری فوق‌العاده می‌دانست که متأسفانه دیزنی علاقه‌ای به ساخته شدن آن ندارد، زیرا راجر رابیت با فرهنگ حاکم بر دیزنی در سال‌های اخیر همخوانی ندارد و آن‌ها با شخصیتی مثل جسیکا هم مشکلات زیادی دارند.

دو سال از آن گفتگو گذشته و این بار زمکیس در مصاحبه‌ای که پیرامون فیلم جدید خود Welcome to Marwen با سایت یاهو انجام داده است، یک بار دیگر به تعریف و تمجید از فیلمنامه قسمت دوم راجر رابیت پرداخته و باز هم از افسوس خود بابت ساخته نشدن فیلم توسط دیزنی گفته است: به نظر می‌رسد این داستان جایی در دنیای فعلی دیزنی ندارد. پرنسسی در این قصه وجود ندارد و معلوم نیست سرانجام آن به کجا خواهد رسید. با اینکه فیلمنامه خیلی خوبی در اختیار سران دیزنی قرار دارد، ولی بعید می‌دانم به فکر ساخت آن باشند.


شاید ساخته شدن قسمت دوم راجر رابیت بتواند پس از فیلم ناکام Welcome to Marwen که با نقدهای منفیبسیاری همراه بود، یک بار دیگر زمکیس را به اوج برگرداند، ولی سیاست‌های سال‌های اخیر دیزنی با چنین فیلم‌هایی در یک راستا نیست و احتمالاً باید بیشتر از این‌ها برای تماشای دنباله‌ی فیلم راجر رابیت صبر کنیم. البته با از راه رسیدن سرویس استریم دیزنی و نیاز کمپانی به آثار متنوع برای جذب مشتری، شاید بتوانیم به ساخته شدن نسخه جدیدی از فیلم راجر رابیت هم امید داشته باشیم.

منبع: زومجی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها