کد خبر: 255984
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۷:۴۱:۰۰
| |

انتشار تصویر ویدئویی جدید از جنایت کنسولگری عربستان در استانبول

یک تصویر ویدیوئی از محل اقامت کنسول عربستان در استانبول نشان می‌دهد که در روز قتل خاشقجی، تیم ضربت سعودی کیف‌هایی را منتقل کرده‌اند که گمان می‌رود حاوی اعضای بدن این روزنامه‌نگار بوده است.

انتشار تصویر ویدئویی جدید از جنایت کنسولگری عربستان در استانبول
کد خبر: 255984
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۷:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| یک تصویر ویدئویی انتشاریافته از محل اقامت کنسول عربستان در استانبول نشان می‌دهد که یک تیم ضربت سعودی کیف‌هایی حمل کرده‌اند که گفته می‌شود حاوی اعضای بدن تکه‌تکه‌شده «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و منتقد برجسته سعودی بوده است.

این تصویر ویدیویی ورود تعدادی از اعضای تیم ضربت سعودی را به محل اقامت کنسول عربستان در شهر استانبول در روز قتل خاشقجی نشان می‌دهد.

یکی از اعضای این تیم ضربت در حال حمل کیف‌هایی دیده شده که طبق ادعای رسانه‌های ترکیه، احتمالاً حاوی اعضای بدن روزنامه‌نگار مشهور سعودی «جمال خاشقجی»- از منتقدان برجسته «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی- بوده است.

«سینم کاسقلو» خبرنگار الجزیره در گزارش خود از استانبول اعلام کرد که این ویدیو نخستین بار در کانال جدید ترکیه موسوم به «ای هابر» پخش شده است.

کاسقلو اواخر یکشنبه گزارش داد: «هیچگونه شواهدی وجود ندارد که ثابت کند کیف‌های حمل‌شده توسط تیم ضربت، از محل اقامت کنسول عربستان خارج شده باشند. بنابراین ما با پرسش‌های جدیدی مواجه هستیم».

این خبرنگار الجزیره در ادامه می‌افزاید: «محل اقامت کنسول عربستان مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت، اما یک حلقه چاه وجود داشت که سعودی‌ها به بازجویان ترکیه اجازه ندادند آن را به‌طور مناسب مورد تفتیش قرار دهند. این تصاویر جدید روند تحقیقات را تغییر داده است».

در این میان، «خلیل جهشان» مدیر اجرایی مرکز اعراب در واشنگتن دی.‌سی. انتشار این ویدیو را «بسیار قابل توجه» خواند و متذکر شد که «این تصاویر روند تحقیقات در مورد پرونده قتل خاشقجی را پیچیده تر می سازد، به این معنا که تنها یک پرسش بسیار مهم وجود دارد و آن این است که جنازه [خاشقجی] کجاست؟»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها