ناصر چمنی:

مکان و نحوه توزیع بسته‌های حمایتی اطلاع رسانی شود

یک مقام مسئول کارگری با اشاره به کاهش 75 درصدی قدرت خرید کارگران، از وزارت کار خواست که نسبت به تشکیل هرچه سریع‌تر جلسه شورای عالی کار اقدام کند.

مکان و نحوه توزیع بسته‌های حمایتی اطلاع رسانی شود
کد خبر: 255986
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۷:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر چمنی با اشاره به اعلام توزیع بسته‌های حمایت غذایی از روز دوشنبه گفت: باوجود وعده داده شده، بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز بسته‌های حمایتی را دریافت نکردند و سوالی که در این بین بیش از هر چیز مطرح می ‌شود این است که اساسا بازنشستگان به چه طریقی باید مطلع ‌شوند و از کجا این بسته‌ها را دریافت کنند؟

وی با تاکید بر رفع ابهامات و ایرادات طرح، گفت: شایسته مردم ما نیست که برای گرفتن چند قلم کارت ملی در دست در مقابل فروشگاه‌ها صف بکشند، لذا لازم است اطلاع رسانی مناسبی در خصوص زمان و مکان و نحوه توزیع صورت گیرد.

این مقام مسئول کارگری تشکیل هرچه سریع‌تر شورای عالی کار را خواستار شد و گفت: در حال حاضر قدرت خرید کارگران 75 درصد تنزل یافته و حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند کفاف هزینه‌های معیشت خانوارهای را نمی‌کند لذا انتظار داریم شورای عالی کار به وظایف قانونی خود عمل کند و جلسه دستمزد را هرچه سریع‌تر تشکیل دهد.

چمنی تاکید کرد: در شرایط حاضر شرکای اجتماعی نباید وقت‌کشی کرده و از وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود سرباز بزنند. خواسته جامعه کارگری ترمیم مزد است و وزارت کار با در نظر گرفتن شرایط سخت زندگی کارگران باید نسبت به تشکیل جلسه شورای عالی کار اقدام کند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران همچنین درباره پیش‌بینی توزیع بسته‌های حمایتی کارگران توسط اتحادیه امکان گفت: تجربه نشان داده که اگر بخواهیم چنین موضوعاتی را از یک مجرا دنبال کنیم رانت و انحصار ایجاد می‌شود. به جای منحصر کردن توزیع اقلام اساسی به اتحادیه امکان، بهتر است بسته‌های حمایتی بین چند فروشگاه بزرگ که در دسترس کارگران هم باشد، توزیع شود و کارگران حق انتخاب داشته باشند.

پیشتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز بسته‌های حمایتی بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و سرپرست سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد که مبلغ بسته‌های حمایت غذایی ار روز دوشنبه به تمام بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها