کد خبر: 256115
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

قیمت طلا پس از 3 سال نزولی شد

قیمت طلا امروز- دوشنبه- همزمان با افزایش سهام به دنبال افول جنگ تجاری چین و ایالات متحده کاهش یافت.

قیمت طلا پس از 3 سال نزولی شد
کد خبر: 256115
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| قیمت طلا امروز- دوشنبه- به دنبال بهبود سهام در نتیجه رشد کاهش نسبی جنگ تجاری پکن- واشنگتن کاهش یافت.

این در حالی است که قیمت فلزات، تحت تاثیر افزایش ارزش دلار در سایه نگرانی‌های تجاری و افزایش نرخ بهره، سیر اولین کاهش سالانه خود را از سال 2015 آغاز کرده است.

با این حال، فلزات گرانبها از ماه ژانویه 2017 و پس از کاهش شدید به دلیل نوسانات در بازار سهام و افزایش ارزش دلار و نیز نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی جهان در بهترین حالت خود به سر می‌برد.

در ساعت شش و 22 دقیقه به وقت محلی قیمت طلا با دو درصد کاهش به 1279 دلار و 17 سنت در هر اونس رسید که به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته نزدیک شده است.

قراردادهای آینده طلا در آمریکا با یک درصد کاهش به 1281 دلار و 500 سنت در هر اونس رسید.

«اجی کدیا»، مدیر اجرایی شرکت کالاهای اولیه کدیا در بمبئی گفت: «جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین در حال فروکش است که این موضوع از بازار سهام پشتیبانی می‌کند». وی افزود برخی از فروش ها برای کسب سود در طلا در پایان سال صورت می‌گیرد.

در مقابل، پالادیم، بهترین فلز گرانبهادر سال جاری و برای اولین بار پس از سال 2002 با توجه به تقاضای فراوان تولید کنندگان کاتالیزورها برای خودروها در به دلیل کمبود تولید از طلا پیشی گرفت.

نقره نیز با چهار درصد افزایش در معاملاتی آنی به هر انس 15 دلار و 40 سنت رسید اما نرخ آن در مدار سالانه کاهش 9 درصدی را تجربه کرده است.

پلاتین نیز با کاهش 21 درصدی به 787 دلار و 74 سنت در هر انس رسید که باید گفت در سال 2018 کاهش 14.5 درصدی را تجربه کرده است.

منیع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها