کد خبر: 256149
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۱:۲۸:۰۰
| |

لاوروف:

آماده مذاکره برابر با آمریکا هستیم

وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی مسکو برای مذاکره برابر و همراه با درک و احترام متقابل با واشنگتن، تاکید کرد که آمریکا آشکارا سیاست بازدارندگی روسیه، چین و ایران را در پیش گرفته و کشورهای اروپایی هم برخلاف منافعشان، از واشنگتن پیروی می‌کنند.

آماده مذاکره برابر با آمریکا هستیم
کد خبر: 256149
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۱:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو همیشه برای انجام مذاکرات برابر با طرف آمریکایی آمادگی دارد.

لاوروف شب گذشته در برنامه «مسکو.کرملین.پوتین» از شبکه اول تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره امکان برگزاری مذاکرات کاملی بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی در واشنگتن گفت: «این سوال باید از طرف آمریکایی پرسیده شود. رئیس‌جمهور ما و سایر مقامات بارها اعلام کرده‌اند که مسکو آماده انجام مذاکره در هر زمانی است، اگر واشنگتن آمادگی آن را داشته باشد. البته مسلما این مذاکرات باید برابر، همراه با احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع هر دو طرف باشد.»

وی افزود: «روسیه درک می‌کند که سیاست خارجی آمریکا تا چه اندازه در گروی مبارزات سیاسی داخلی در ایالات متحده قرار گرفته است. آنجا معتقدند که برای به‌دست آوردن چند رای بیشتر باید فشار بیشتری بر روسیه وارد کنند. ما هیچ اقدامی در این رابطه نمی‌توانیم انجام دهیم. ولی همواره برای گفت‌وگوی برابر با هر کشوری، از جمله آمریکا آمادگی داریم.»

وزیر خارجه روسیه سال 2018را سال دشواری برای کشورش نامید، از جمله به این دلیل که این کشور در معرض اعمال فشار زیادی از سوی غرب قرار داشت.

لاوروف گفت: «احتمالا لازم نیست یادآور شوم که سال دشواری را پشت سر گذاشتیم. این یک واقعیت است که روسیه دائما از سوی کشورهایی که آن را رقیبی برای موقعیت برتر در سیاست جهانی می دانند، تحت فشار قرار داشت و مثال بارز آن اقدامات دولت ایالات متحده است.»

وی تاکید کرد که آمریکا به طور آشکار سیاست بازدارندگی روسیه، چین، ایران و کره شمالی را در پیش گرفته و رسما آن را اعلام کرده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها