دبیر مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران:

منابع دولت به خاطر تحریم‌ها محدود است

دبیر بیست و ششمین مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ، منابع دولت را به جهت وضعیت تحریم محدود خواند و گفت: برای حل مشکلات کشور و عبور از تحریم باید مباحثی با محوریت هم اندیشی بین همه صنوف برگزار شود.

منابع دولت به خاطر تحریم‌ها محدود است
کد خبر: 256181
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دکتر هادی عبداللهی درباره برگزاری مجمع انجمن جامعه پزشکی ایران و اهداف آن گفت: مجمع انجمنروز جمعه 14 دی از ساعت 8 صبح تا 16 عصر در سالن اجلاس سران با حضور اعضای انجمن و شخصیت های سیاسی و اجرایی و دبیران احزاب و تشکل های اصلاح طلب برگزار می شود.


وی ادامه افزود: بیست و ششمین مجمع انجمن با توجه به تحریم ها و مشکلات کشور، چشم انداز اقتصادی و سیاسی و مشکلات دولت و جامعه تا 1400 را به بحث می گذارد و با محوریت این موضوعات ، هم اندیشی خواهد شد.


عبداللهی با بیان این که امسال بسیار متفاوت از سالهای گذشته است ، ادامه داد: در شرایطی سال 97 را به پایان میرسانیم که تحریم ها بر تمام جامعه و شغل ها اثر گذاشته است و جامعه پزشکی هم به خاطر شرایط خاص و ارتباطش با ارز بیشتر از دیگر صنف ها تحث تاثیر قرار گرفته است .


وی گفت: در این شرایط که مشکلاتش همه مردم و منجمله جامعه پزشکی را درگیر کرده است و از طرفی منابع دولت به جهت وضعیت تحریم محدود است نیاز به درمان اقتصاد داریم.


عبداللهی افزود: وضعیت افزایش قیمت ها و نرخ دلار که تجهیزات پزشکی و دارو و خدمات را تحت تاثیر قرار داده و بالطبع باید زمینه افزایش تعرفه ها را در سال 98 داشته باشیم و از طرفی مشکلات دولت و محدودیتهایی پیش رو دارد بنابراین باید به بررسی این مشکلات و بحث های صنفی و مشکلات سازمان های بیمه گر و چالشهای اخیر صنفی جامعه پزشکی با شهرداری ها و قوه قضاییه و مسایل بین رشته ای بپردازیم .


دبیر بیست و ششمین مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران همچنین در ادامه در تشریح برنامه های این مجمع افزود: ابتدا دبیرکل انجمن دکتر مجمدرضا ظفرقندی گزارش سالیانه انجمن را ارائه می دهد، در ادامه یکی از شخصیت های سیاسی کشور سخنرانی خواهد کرد و در ادامه مراسم افتتاحیه مراسم یادمان مرحوم دکتر سید تقی نوربخش عضو سابق شورای مرکزی انجمن و مدیرعامل فقید تامین اجتماعی کشور برگزار می شود.
عبداللهی افزود: در ادامه و پس از برنامه افتتاحیه، با حضور اعضاء انجمن با توجه به قانون جدید احزاب و ارایه اساسنامه اعلامی و الگو از طرف وزارت کشور به احزاب و تشکل ها بدین جهت اساسنامه انجمن بررسی و تصویب اساسنامه جدید توسط مجمع با حضور نماینده وزارت کشور و کمیسیون ماده ده احزاب ، صورت می گیرد .


وی ادامه داد: پس از آن از ساعت 11 صبح پنل سیاسی اقتصادی با موضوع چشم انداز سیاسی و اقتصادی ایران تا 1400 با حضور سه تن از شخصیت ها و کارشناسان سیاسی و اقتصادی کشور برگزار می شود.


عبداللهی دبیر تشکیلات وعضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در ادامه افزود: برنامه بعدازظهر مجمع با برگزاری پنل صنفی و تخصصی با حضور مسولین و کارشناسان ارشد بهداشت و درمان ادامه خواهد داشت که به همراه این پنل تریبون آزاد اعضاء انجمن و میهمانان برگزار خواهد شد.


وی گفت: در این پنل با توجه به وضعیت اقتصادی و دوره تحریم ، اقتصاد درمان در این دوره ، تعرفه ها ، موضوع دارو و تجهیزات و همچنین، طرح تحول سلامت ، بحث و بررسی خواهد شد .


عبداللهی افزود: با توجه به نظرات و انتقادهایی که در این چندسال در مورد عملکرد حوزه سلامت وزارت بهداشت و درمان و سازمان های بیمه گر وجود داشت ،و با توجه به گذشت چند سال از اجرای طرح تحول سلامت شاید اعضاء بهتر بتوانند به نقد در این زمینه و عملکرد متولیان این حوزه بپردازند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها