کد خبر: 256195
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۲:۲۲:۰۰
| |

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

حکم قطعی پزشکان اصفهانی صادر شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان حکم قطعی برای زوج پزشک که موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده بودند را اعلام کرد و ادامه داد: افرادی که از این ایمپلنت‌ها، پروتز‌ها و تجهیزات قاچاق ایراد و صدمه بدنی به آن‌ها وارد شده می‌توانند به دادسرا مراجعه و طرح شکایت کنند.

حکم قطعی پزشکان اصفهانی صادر شد
کد خبر: 256195
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۲:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص صدور حکم قطعی برای پرونده زوج پزشک در اصفهان بیان داشت : بر این اساس آقای حمید رضا جانقربان فرزند علمدار به بیست سال حبس قطعی و پرداخت 120 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.

وی بیان داشت: متهم ردیف دوم در بحث فساد اقتصادی خانم آزاده سجادیه فرزند یحیی است که به 10 سال حبس قطعی محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: هر 2 متهم اکنون در زندان به سر می‌برند، زیرا حکم قطعی است و نسبت به هر 2 متهم حکم در حال اجراست و حبس متهمان آغاز شده است.

به گفته وی یکهزار و 200 میلیارد ریال جزای نقدی متهمان به نفع دولت وصول می‌شود.

خسروی وفا اضافه کرد: این پرونده متهمان دیگری هم دارد که به عنوان معاون در جرم اتهام به آن‌ها وارد است و پرونده نسبت به این موضوع همچنان در دادسرا مفتوح است.

به گفته وی افرادی که از این ایمپلنت ها، پروتز‌ها و تجهیزات قاچاق ایراد و صدمه بدنی به آن‌ها وارد شده می‌توانند به دادسرا مراجعه و طرح شکایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون حدود هشت نفر که به آن‌ها صدمه از طریق تجهیزات پزشکی قاچاق وارد شده به دادسرا مراجعه کردند و این پرونده شاکی خصوصی دارد.

وی بیان کرد: پرونده رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی در دادسرا مفتوح و در حال جمع آوری عدله هستیم و در صورت تکمیل پرونده نسبت به این بخش، پرونده شاکیان خصوصی وارد دادگاه و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص دادن رشوه حدود 2 هزار و 300 میلیارد ریال این متهمان به دیگر پزشکان اظهارداشت: چنین موردی در پروند متهمان نبوده است.

خسروی وفا به اخلالگران نظام اقتصادی هشدار داد برخی از افراد به دنبال سو استفاده از فضای بازار بوده و در این زد و بند‌ها به دنبال کسب منافع نامشروع هستند که به طور طبیعی دستگاه قضایی پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: چشمان تیزبین نیرو‌های اطلاعاتی و دستگاه قضایی این موارد را رصد می‌کند، با توجه به اینکه در این پرونده حکم قاطعی صادر شد نسبت به اخلالگران در نظام اقتصادی دستگاه قضایی استان مانند همین پرونده حکم قاطعی صادر می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین درباره حکم قاتل ملیکا کودک فلاورجانی گفت: این حکم به محض اینکه اجازه اجرا را از مرکز دریافت کند و در صورتی که اولیای دم تقاضای اجرا کنند این حکم قابل اجراست، در زمان حال حکم قطعی صادر شده و دیوان عالی کشور رای دادگاه کیفری یک استان اصفهان را تایید کرده است.

وی افزود: قاتل ملیکا هم محکوم به قصاص و هم محکوم به اعدام است، از جهت تجاوز به عنف به فرد دیگری محکوم به اعدام و از جهت قتل ملیکا محکوم به قصاص شده است که تا روز‌های آینده حکم این قاتل اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پرونده برای دیگر متهمان و معاونان جرم مفتوح است و از جنبه خصوصی جرم افرادی که از این طریق آسیب بدنی دیده اند می توانند با مراجعه به دادسرا تقدیم شکایت کنند و دادگاه از این جنبه نیز رسیدگی و صدور حکم خواهد کرد.

در مجموع چهار پرونده اخلال گران نظام اقتصادی کشور در استان اصفهان تاکنون در دادگاه رسیدگی و برای همه آن‌ها حکم قطعی صادر شد، 2 پرونده دیگر هم در دادسراست که یک پرونده درخصوص فرار مالیاتی با حدود 10 هزار میلیارد ریال بوده که پیش‌تر اطلاع رسانی شده است.

همچنین در پرونده‌ای دیگر 2 متهم از حدود 80 کارت بازرگانی سو استفاده کردند که این پرونده در دادسرا رسیدگی می‌شود و در صورت تکمیل پرونده در دادگاه ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها