کد خبر: 256206
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۳:۱۳:۰۰
| |

57 شکارچی غیرمجاز پرنده دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به صید بی رویه و غیر قانونی پرندگان مهاجر گفت: 57 نفر از شکارچیان غیرمجاز دستگیر شدند.

57 شکارچی غیرمجاز پرنده دستگیر شدند
کد خبر: 256206
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۳:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به مهاجرت پرندگان به دلیل برودت هوا از اروپا بویژه سیبری به مناطق گرمسیر، اظهار کرد: بخش هایی از کشور ایران از جمله مناطق تالابی در شمال کشور و خوزستان میزبان این پرندگان مهاجر برای ادامه حیات هستند.

وی با بیان اینکه استان های مارندران،گیلان و خوزستان بیشترین سهم میزبانی را از این پرندگان با ارزش مهاجر بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان های مارندران ،گیلان و خوزستان برای پیشگیری از شکار بی رویه این پرندگان، طرح هایی را با حمایت دستگاه قضائی اجرایی می کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، تصریح کرد: متاسفانه تعدادی افراد سودجو، اقدام به شکار این گونه از پرندگان می کنند که در این رابطه 57 نفر از شکارچیان غیر مجاز و غیر قانونی دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی با اظهار تاسف از عدم همکاری برخی از مسئولان محلی در استان مازندان با یگان حفاظت از سازمان محیط زیست، بیان کرد: در هر حال، افراد سودجو در رصد ماموران هستند و در صورت بروز هرگونه رفتار غیر قانونی، هنجار شکنانه و تعرض به محیط زیست، با آنان برخورد قاطعی می شود.

سرهنگ محبت‌خانی در خاتمه تاکید کرد:مردم فهیم و دوستدار محیط زیست منطقه همکاری خوبی با محیط بانان دارند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها