کفاشیان پاسخ می‌دهد:

شرط ماندن بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال چیست؟

بعد از مدت‌ها خیلی اتفاقی علی کفاشیان را دیدار کردیم و او دعوت کرد تا به دفترش در سازمان لیگ فوتسال رفته و دقایقی با او همکلام شویم.

شرط ماندن بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال چیست؟
کد خبر: 256423
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| راس ساعت مقرر به خدمت او رسیدیم و بعد از صرف یک چای تلخ با هم به صحبت نشستیم. اگرچه میهمان داشت ولی با فراغ بال میزبان‌مان شد، فقط یک شرط داشت: «دیگر نمی‌خواهم مصاحبه کنم. هر اندازه در همه این سال‌ها صحبت کردم دیگر بس است! الان باید مسئولان مربوطه صحبت کنند! هرچند به‌زودی شاید برای همیشه از فوتبال بروم.» با این حال و بعد از اصرار ما راضی می‌شود چند جمله‌ای را به گفت‌وگو بپردازد.

صحبت‌هایمان با رئیس سابق فدراسیون فوتبال که اواخر هفته برای حضور در کمیته اجرایی جام‌ملت‌های آسیا 2019 مسافر امارات است، گل انداخت و درباره مسائل مختلف فوتبال کشور حرف زدیم. از او درباره هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و موانع قانونی حضور بازنشسته‌ها در هیات‌رئیسه سوال کردیم. رسانه‌ها در این باره نوشته بودند براساس ابلاغ صورت گرفته از سوی معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی و همچنین دیوان محاسبات کشور، روسای هیات فوتبال استان‌ها از قانون منع‌به‌کارگیری بازنشسته‌ها معاف شدند، چون در تحلیل شغل این افراد آمده است روسای هیات فوتبال استان‌ها هیچ‌گونه قرارداد حقوقی ندارند و حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند و ساعات حضور آنها در هیات‌ها، هفته‌ای دو، سه‌بار و هربار هم در حد یکی دو ساعت است بنابراین سمتی که آنها عهده‌دار هستند شغل به‌حساب نمی‌آید و بابت این حضور نیز پولی هم دریافت نمی‌کنند. حالا فدراسیون فوتبال در تلاش است از این تبصره برای معافیت بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال که عضو هیات‌رئیسه هستند، استفاده کند.



شرط ماندن بازنشسته‌های هیات‌رئیسه

از کفاشیان به‌عنوان اولین سوال این‌طور می‌پرسیم که گویا فدراسیون فوتبال در توضیح عضویت در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی آورده است، اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون مانند روسای هیات استان‌ها هفته‌ای یک‌بار در فدراسیون برای شرکت در جلسات جمع می‌شوند و هیچ‌گونه قرارداد حقوقی ندارند و حق‌الزحمه‌ای هم دریافت نمی‌کنند.

وی در جواب با تایید این موضوع گفت: «درست است. قبلا هم این بحث بود. برخی می‌گفتند هیات‌رئیسه شامل این قانون می‌شود و برخی دیگر گفته بودند شامل قانون نمی‌شود. در همین راستا آقای تاج گفت در این خصوص از وزارت ورزش سوال کرده که در پاسخ اعلام کردند اگر اعضای هیات‌رئیسه کار اجرایی نداشته باشند، مشکلی ندارند. برای همین من از کمیته فوتسال کنار رفتم. حتی اسناد مالی را که در گذشته با توجه به اختیار تاج، امضا می‌کردم را هم دیگر امضا نمی‌کنم. البته باید تاکید کنم سازمان لیگ فوتسال یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود که مستقل از فدراسیون فوتبال اداره می‌شود. بنابراین من در سازمان لیگ فوتسال هستم و فقط از کمیته فوتسال که مربوط به فدراسیون فوتبال می‌شود، استعفا کردم.»



کمک برای پست گرفتن تاج



نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این پست مهم خود گفت: «دوره نایب‌رئیسی من در آسیا، فروردین 98 به پایان می‌رسد ولی همه تلاشم را می‌کنم تا مهدی تاج که به‌عنوان نماینده ایران برای حضور در بین نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده، به این سمت برسد. حضور یک فرد ایرانی در بین نواب کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت بسیاری دارد و تلاشم را برای انتخاب شدن تاج خواهم کرد.»



مجمع پیش رو، انتخاباتی نیست



کفاشیان درباره مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال و اینکه آیا امکان تغییرات در هیات‌رئیسه آن وجود دارد یا خیر، گفت: «دستور جلسه مشخص است و بعید است چنین اتفاقی بیفتد. اگر هم بنا به تغییر باشد، تاج می‌تواند نواب ‌رئیس که انتخابی هستند را تغییر دهد، در غیر این صورت برای انتخاب نفرات جدید باید از قبل برنامه‌ریزی کرده و مقدمات حضور نامزدها و انتخابات را فراهم کرد. در این مجمع گزارش عملکرد فدراسیون فوتبال و گزارش صورت‌های مالی منتهی ارائه خواهد شد و بعید است این مجمع انتخاباتی باشد.»



تیم ملی؟ پیش‌بینی نمی‌کنم، دعا می‌کنم



در پایان درباره شرایط تیم‌ملی و امکان قهرمانی این تیم در جام‌ملت‌های آسیا از رئیس سابق فدراسیون سوال کردیم. وی گفت: «نمی‌دانم، چون در جریان امور آماده‌سازی این تیم قرار ندارم! ان‌شاءالله که این تیم نتیجه خوبی بگیرد. معتقدم نمی‌شود قهرمانی تیم‌ملی را پیش‌بینی کرد اما ما دعاگوی تیم‌ملی هستیم.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها