رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد:

جزایر جنوبی ایران فرصتی بی نظیر برای جذب گردشگر

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه جزیره قشم ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد، اظهارداشت: مناطق جنوبی کشور با برخورداری از  سواحل بکر و زیبا فرصتی بی نظیر برای حذب گردشگر است. این مناطق با جذابیت‌های طبیعی، تاریخی و آداب و رسوم اقوام خود، به تنهایی می‌توانند در حد یک کشور ارز آوری کنند.

جزایر جنوبی ایران فرصتی بی نظیر برای جذب گردشگر
کد خبر: 256434
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۰۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دوشنبه شب در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی قشم با بیان اینکه صنعت گردشگری، سومین اقتصاد جهان است که در عصر حاضر از رشد فزاینده ایی برخوردار است، بیان داشت: ایران به لحاظ داشتن مواهب طبیعی، آثار تاریخی و آیین های متنوع اقوامش، یکی از 10 کشور برتر جهان در حوزه گردشگری است.

وی عنوان کرد: در شرایط حال حاضر کشور، شکل گیری یک اقتصاد جدید و درون زا که به دور از تلاطمات جهانی و اثر تحریم ها باشد، تحولی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

به گفته مونسان، صنعت گردشگری به واسطه پتانسیل بالای کشور و نیاز به سرمایه اندک، همچنین به عنوان یک صنعت تحریم ناپذیر، بهترین گزینه پیش روست.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری در دولت تدبیر و امید، سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری کشور، اجرای پروژه های کوچک و بزرگ و اقداماتی همچون ارایه ویزای الکترونیک، برداشتن ویزای کشورهای هدف و ... منجر به رشد 58 درصدی گردشگری در 8 ماهه امسال نسبت به سال گذشته شده است.

وی با اظهار اینکه جزیره قشم ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد، اظهارداشت: مناطق جنوبی کشور با برخورداری از سواحل بکر و زیبا فرصتی بی نظیر برای حذب گردشگر است. جزایر خلیج فارس با جذابیت های طبیعی، تاریخی و آداب و رسوم اقوام خود، به تنهایی می توانند در حد یک کشور ارزآوری کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور تصریح کرد: جزیره قشم و جزایر اطراف آن در حوزه گردشگری از روند رو به رشدی برخوردارند و به لحاظ ظرفیت های گردشگری منحصر بفردند.

وی افزود: صنعت گردشگری با سرمایه گذاری اندک، سرعت بالای برگشت سرمایه و اشتغالزایی بالا، صنعتی قابل توجه است که می تواند 50 درصد مشکل اشتغال را در جهان حل کند.


قشم با روند رو به رشد در حوزه گردشگری توانایی تبدیل شدن به پایلوت گردشگری کشور را دارد.

مونسان تصریح کرد: برای تامین منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی کشور، آمادگی کامل برای همکاری با پروژه های در حال اجرای گردشگری و هتلداری قشم وجود دارد. همچنین برای گسترش صنایع دستی و اقامتگاه های بومگردی جزیره، منابع مناسب و ارزان در دسترس است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها