معاون وزیر کشور:

فرهنگ دوچرخه‌سواری در خیلی از شهرها وجود ندارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه فرهنگ استفاده از دوچرخه برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در بسیاری از شهرها فراهم نشده است گفت: با توسعه زیر ساخت و فرهنگ سازی به کاهش آلودگی هوا کمک می کنیم.

فرهنگ دوچرخه‌سواری در خیلی از شهرها وجود ندارد
کد خبر: 256503
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی نژاد روز سه شنبه در حاشیه« سه شنبه بدون خودرو » که مسیر میدان توحید تا میدان ولیعصر(عج) انجام شد اظهار داشت: تهران از ظرفیت قابل توجهی برای استفاده و توسعه ناوگان دوچرخه بهره می برد که می بایست برای تشویق و فراگیر کردن آن زیر ساخت استفاده از جمله مسیر تردد و تعمیر دوچرخه، نصب و پارکینگ دوچرخه فراهم شود.


وی درپاسخ به این سئوال که برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در کشور چه قول هایی خواهید داد، گفت: تمهیدات ما بیشتر برای بستر سازی ،دستور العمل و آیین نامه در سطح کشور بوده و در این خصوص به عنوان رئیس شورای عالی ترافیک کشور این آمادگی در تهران وجود دارد تا هرگونه کمک از طریق دستگاه های اجرایی و شهرداری پیگیری شود.


معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه تجربه فرهنگ سازی و استفاده از دوچرخه تاکنون در یزد و اصفهان به صورت پایلوت انجام شده است افزود: تجربه ما در این طرح باعث شد شهروندان دوچرخه را وسیله ای صرفا ورزشی نبینند بلکه آن را برای حمل و نقل عمومی برگزینند.


جمالی نژاد در پاسخ به این سوال چه میزان اعتبار برای توسعه ناوگان دوچرخه در کشور در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: هم اکنون در ابتدای راه بوده و هزینه های خرید، تامین و تجهیز دوچرخه هنوز مشخص نشده است.


وی ادامه داد: در حال حاضر موتور سیکلت های کاربراتوری 6برابر خودرو ها در سطح شهر ها آلودگی تولید می کنند که در این خصوص با جایگزینی آنها با دستگاه های برقی می توان آلودگی زیست محیطی در کلان شهر ها را تا حد قابل توجهی کاهش داد.


در طرح سه شنبه بدون خودرو پیروز حناچی شهردار تهران، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل عمومی شهرداری، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شهری مسیر میدان توحید تا میدان ولیعصر(عج) تهران را با دوچرخه رکاب زدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها