انتقاد نماینده کاشمر به تجویز «اشکنه» و «لنگ» برای مردم

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: در فضای جاری کشور برخی برای مردم تجویز «اشکنه» و «لنگ» می‌کنند و نمک بر زخم ناسور رنج مردم می‌پاشند و علیه نمایندگان مجلس هم لجن‌پراکنی می‌کنند.

انتقاد نماینده کاشمر به تجویز «اشکنه» و «لنگ» برای مردم
کد خبر: 256609
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز بنیادی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، برجام اروپایی را بی‌تاثیر دانست و خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: امیدی به برجام اروپایی نیست و حتی اگر هم اجرایی شود آنچنان راهگشا نخواهد بود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: دو عضو دیگر گروه 1+5 فقط نظاره کردند تا موعد تحریم‌های آبان‌ماه فرا برسد. با این شرایط و بعد از بروز آثار اولیه تحریم‌ها باید شاهد چه آثار دیگری در زندگی مردم باشیم؟

وی افزود: آقای رییس‌جمهور همراهی مجلس را خواستار بودید تا تیم اقتصادی را تجدید قوا کند، این خواسته به مدد رای بی‌نظیر نمایندگان اتفاق افتاد اما آیا می‌توانید روند نزولی ارزش پول ملی که نقش پرچم دوم هر کشوری را دارد، متوقف کنید و ترمز قطار افسارگسیخته نقدینگی را بکشید؟ نکند به نقشه اقتصاد جهان، ونزوئلای دیگری افزوده شود و شاهد رکود تورمی شدید باشیم؟ که در این صورت اشتغال، تولید و صنعت کشور قربانی می‌شوند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس متذکر شد: آقای رییس جمهور آیا نمی‌دانید که هزینه‌های افزایش یافته تحریم‌ها عملا از جیب مردم و بخش خصوصی تامین می‌شود؟ چرا با پیچیده‌تر کردن رویه‌های تجاری و قیمت‌گذاری مزد رنج‌هایشان را می‌دهید؟ به جای آنکه اقتصاد را چابکتر و فعالیت اقتصادی را جذاب‌تر کنید، بانک مرکزی و تعدادی از وزارتخانه‌های دولت شما، اقتصاد را بمباران بخشنامه‌ای کرده‌اند. هیچ می‌دانید چند لایه بر رویه‌های تجارت خارجی کشور اضافه شده است؟ مگر تیم اقتصادی نمی‌داند که تاب‌آوری اقتصاد داخلی را در برابر شوک خارجی افزایش دهد چرا فضای کشور مملو از نااطمینانی است و هیچ کس قادر به پیش‌بینی آینده کوتاه مدت نیست؟

بنیادی از رییس‌جمهور پرسید: چرا شاهد تداوم افزایش قیمت کالا یا لااقل کاهش نیافتن قیمت‌ها با وجود کاهش قیمت ارز هستیم؟ در چنین فضایی برخی افراد برای مردم تجویز «اشکنه» و «لنگ» می‌کنند و نمک بر زخم ناسور رنج مردم می‌پاشند و علیه نمایندگان مجلس هم لجن‌پراکنی می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها