کد خبر: 256613
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۴:۰۰
| |

کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

مرزبانی جبهه مقدم مبارزه با تهدیدات برون‌مرزی است/ تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان از عوامل مهم امنیت کشور است

کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در مرزهای کشور را ضروری دانست و گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان از عوامل مهم امنیت امروز کشور است.

مرزبانی جبهه مقدم مبارزه با تهدیدات برون‌مرزی است/ تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان از عوامل مهم امنیت کشور است
کد خبر: 256613
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست مشترک مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، امروز- سه‌شنبه- با حضور کاظم جلالی رییس این مرکز، سردار قاسم رضایی فرماندهی مرزبانی ناجا و معاونان و کارشناسان دو طرف برگزار شد.


رییس مرکز پژوهش های مجلس در این نشست، مرزبانی و تامین امنیت مرزها را از مهمترین امور در نیروهای مسلح دانست و یکی از عوامل موثر در امنیت امروز کشور را اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی برشمرد.


وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در مرزهای کشور، بررسی قوانین و رفع خلاءهای قانونی در حوزه مرزبانی را یکی از لازمه‌های مهم این نیرو دانست.


نماینده تهران،‌ ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تعامل و همکاری بیشتر مرکز پژوهش‌های مجلس و مرزبانی ناجا را یکی از اقدامات کلیدی در رفع نیازهای قانونی این نیرو دانست و گفت: در مسیر تعامل و همکاری دوجانبه می‌توانیم با تهیه گزارش‌های مطلوب، مشکلات تقنینی و نیازهای این نیرو را شناسایی و به مسئولان کشور ارائه کنیم.


رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه این نشست پیشنهاد داد تا کارگروهی با حضور نمایندگان این مرکز و فرماندهی مرزبانی ناجا تشکیل شود تا در این کارگروه، روند ادامه همکاری و ارتقا سطح همکاری‌های دوجانبه مورد بررسی قرار گیرد.


سردار قاسم رضایی نیز در این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 8755 کیلومتر مرز دارد، گفت: ایران پس از چین و روسیه،‌ سومین کشوری است که بیشترین همسایگان را در اطراف خود دارد و این رقم به 15 کشور می‌رسد.


وی با بیان اینکه مرزبانی جبهه مقدم مبارزه با تهدیدات برون مرزی و پیرامون مرزی است، تصریح کرد: پاسگاه‌های مرزی سنگرهای دفاعی نظام و کشور هستند.


فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه مرزبانان کشور باید همیشه و در همه حال آماده باشند، یادآور شد: مرز و حفظ امنیت آن جایگاهی ملی دارد که نیروی مرزبانی متولی اصلی این امر است.


جلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهش‌های سیاسی- حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تامین امنیت مرزها را یکی از وظایف و امور دشوار دانست که حصول به آن نیازمند هماهنگی بیشتر امور توسط دستگاه‌های ذیربط است.


شایان ذکر است در پایان این نشست کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها