کد خبر: 256614
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۴:۰۰
| |

ابراهیم متقی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران:

ترامپ امنیت منطقه را به ایران و ترکیه و روسیه واگذار می‌کند

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: واقعیت‌های ژئوپولتیکی نشان می‌دهد آمریکا نمی‌تواند به عنوان یک بازیگر مداخله‌گر نقش لازم را در منطقه داشته باشد و بازیگران جدیدی در منطقه ظهور و بروز پیدا کردند.

ترامپ امنیت منطقه را به ایران و ترکیه و روسیه واگذار می‌کند
کد خبر: 256614
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم متقی استاد تمام روابط بین الملل دانشگاه تهران، در نشست خبری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «آمریکا باید از منطقه برود» برگزار شد، با اشاره به تفاوت آرایش نیروهای آمریکا در منطقه گفت: تحولات این منطقه همواره مورد توجه آمریکا و غرب بوده و از طرفی روی مسئله امنیت اسرائیل دغدغه داشته است.

متقی تصریح کرد: ترامپ تلاش دارد بخشی از امنیت منطقه را به ایران، ترکیه و روسیه واگذار کند زیرا متوجه شده اند که اگر ایران در فضای همکاری ترکیه و روسیه قرار داشته باشد از سیاست‌های بهتری برای برقراری امنیت منطقه‌ای بهره می‌گیرد. اینکه احساس کنیم خروج امریکا از سوریه سریع و کامل خواه بود باور پذیر نسیت و جابجایی نیرو کار دشواری خواهد بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جهت‌گیری‌های سیاست‌های منطقه ای ترامپ با تغییراتی همراه شده و خانه تکانی قدرت عربستان نشان می‌دهد الگوی آمریکا در منطقه نمی‌تواند روی ستون‌های امنیت عربستان قرار بگیرد. واقعیت‌های ژئوپولتیکی نشان می‌دهد آمریکا نمی‌تواند به عنوان یک بازیگر مداخله‌گر نقش لازم را در منطقه داشته باشد و بازیگران جدیدی در منطقه ظهور و بروز پیدا کردند.

ادامه دارد...

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها