گزارش اعتمادآنلاین از حاشیه‌های دنباله‌دار پخش فیلمی از جکی‌چان در تلویزیون؛

در صدا و سیمای کیش چه خبر است؟

ماجرا از آنجا شروع شد که تصاویری در شبکه مجازی منتشر شد که نشان می‌داد فیلم سانسور نشده‌ای با بازی «جکی چان» طی روزهای اخیر در صدا و سیمای مرکز کیش پخش شده که دارای صحنه‌های غیر اخلاقی و زننده است. صحنه‌هایی که حتی با زیرنویس هم نمی‌شد آن را توجیه کرد!

در صدا و سیمای کیش چه خبر است؟
کد خبر: 256631
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ماجرا از آنجا شروع شد که تصاویری در شبکه مجازی انتشار یافت که نشان می داد فیلم سانسور نشده ای با بازی «جکی چان» در صدا و سیما مرکز کیش نمایش داده شده است که دارای صحنه های غیر اخلاقی و زننده بود. صحنه‌هایی که حتی با زیرنویس هم نمی‌شد آن را توجیه کرد!

به گزارش اعتمادآنلاین، این اتفاق حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، از برکناری مدیر شبکه تا انتصاب دوباره او در یک منصب دیگر. کاربران در شبکه‌های اجتماعی هم واکنش‌های متفاوتی به این اتفاق داشتند.

نمایش صحنه‌هایی سانسورنشده از فیلمی با بازی جکی چان

این بخش از فیلم سینمایی فوق با بازی جکی چان با زبان اصلی در صدا و سیمای مرکز کیش نمایش داشت. اما شاید نکته مهم این بود که کسی که در زمان پخش این فیلم در صدا و سیمای مرکز کیش فیلم برداری کرده است، به احتمال فراوان از موضوع مطلع بوده و همزمان دوربین را آماده فیلم برداری کرده است.

برکناری و توبیخ مسئولان صدا و سیمای کیش

پس از انتشار فیلم سینمایی از سیمای کیش، کارمندان خاطی این مرکز برکنار و توبیخ شدند . مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش با عذرخواهی به دلیل پخش تصاویر نامناسب از سیمای این مرکز که منجر به جریحه‌دار شدن اذهان عمومی شده است، گفت: «متاسفانه به‌دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی برخی از کارکنان این مرکز، تصاویری نامناسب در بخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که در این خصوص بررسی‌ها لازم صورت گرفته است و عوامل دخیل در این اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌های سازمانی خود برکنار و توبیخ شدند.»

نجابت با تاکید بر اینکه در نظارت‌های اولیه، تمامی تصاویر نامناسب مشخص و قرار بر حذف آن بوده است افزود: «متاسفانه به دلیل اهمال مدیران و ناظران برنامه، این تصاویر پخش شده است.»

واکنش رئیس سازمان صدا و سیما

اما شبکه های مجازی که تازه ماجرا برایشان جذاب شده بود. بخشهای سانسور نشده را بارها و بارها به نمایش گذاشتند تا آنجا که رئیس صدا و سیما که گویی تحت فشار از سوی مراکز مختلف بود مجبور به عکس العمل می‌شود و با دستوری مدیرکل صدا وسیمای مرکز کیش را از کار برکنارمی‌کند.

نامه عبدالعلی علی‌عسکری به علی دارابی

عبدالعلی علی‌عسکری در نامه‌ای به علی دارابی (معاون امور استان‌ها) بر بررسی دقیق این اتفاق در مرکز صیانت و حفاظت سازمان صداوسیما تاکید می‌کند و علی‌عسکری در ادامه این دستور با اشاره به لزوم شناسایی و کشف عوامل این اتفاق خطاب به معاون اموراستان‌ها، می‌گوید: «لازم است با همکاری مرکز صیانت و حفاظت سازمان موضوع بررسی و نسبت به کشف عوامل و دلایل آن و برخورد جدی با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قانونی اقدام شود.»

واکنش رسانه‌های داخلی و بین المللی به پخش فیلم مستهجن از صدا و سیمای کیش

در همین راستا بود که خبر پخش صحنه‌ای از فیلم «حادثه شینجوکو» جکی‌ چان در شبکه کیش خیلی زود در رسانه‌های کشور و فراتر از آن در رسانه‌های بین‌المللی پخش شد و حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد.

«بی‌بی‌سی» در خبری در این باره به برکناری مدیر شبکه کیش و کنار آن به واکنش‌های ایرانی‌ها به این خبر در شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

جکی جان از آن دست بازیگرانی است که در فیلم‌هایش کمتر از این دست‌ صحنه‌ها پیش می‌آید، که از بد روزگار برای شبکه کیش دردسردرست کرد، در خبری که«اسپوتنیک» در این باره منتشر کرد می‌خوانیم: «فیلم «حادثه شینجوکو» یکی از 2 فیلم جکی چان است که در آن صحنه‌ای جنسی وجود دارد.

حمله کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام جکی چان

پس از انتشار گسترده این خبر طبق معمول اتفاقی افتاد که ایرانیان در فضای مجازی به آن مشهور هستند. گروه بزرگی از ایرانی‌ها به اینستاگرام جکی چان هجوم بردند. کافی است سری به آخرین پست اینستاگرام این بازیگر آسیایی بزنید و نظرات کاربران ایرانی را بخوانید که بیشتر رنگ و بوی طنز و کنایه دارد.

حکم جدید برای مدیر عزل‌شده صداوسیمای کیش!

سرنوشت مدیر برکنارشده هم خیلی زود مشخص شد ، و با حکم تازه‌ای فعالیتش را در صدا و سیما از سر گرفت. علیرضا نجابت، مدیر عزل شده صداوسیمای کیش با توجه به «حسن سوابق» و «تعهد»، از سوی دارابی در سمت «مشاور معاون امور استان‌ها» پست گرفت .

روایت خبرنگار صدا سیما از ماجرای پخش فیلم مورد نظر

اما پشت پرده ماجرا چه بود؟ یکی از خبرنگاران صداوسیما، پشت پرده پخش فیلم حاوی صحنه‌های مستهجن از شبکه کیش را روایت کرده است. محمدهادی حاجی‌زاده در این باره گفت: «من اکنون کیش هستم و طبق چیزی که اینجا حضورا از بچه های مرکز کیش پرسیدم و در جواب من گفتند این است که بچه‌های «تامین برنامه» یک فیلم را از شبکه 5 ضبط کرده بودند تا در روز‌های بعد آن را پخش کنند.

ناظر صدا و سیما فیلم را مشاهده می‌کند اما به دلیل اینکه کیفیت مناسبی نداشت، نسخه اصلی را از اینترنت دانلود می‌کند و بعد از بازبینی به تدوین گر تحویل می‌دهد تا قسمت‌های به خصوصی را از آن حذف کند و با صداگزاری مناسب در یک زمان مشخص فیلم را تحویل قسمت پخش دهند.

تدوینگر صداگذاری‌های مربوطه را انجام می‌دهد اما حذفیات مد نظر بازبین را از یاد می‌برد و فیلم را تحویل ناظر می‌دهد و ابراز می‌دارد که همه چیز طبق برنامه انجام شده و قابل پخش است. ناظر هم به اعتبار حرف تدوینگر فیلم را بدون بازبینی تحویل پخش می‌دهد و فیلم در صدا و سیمای کیش نمایش داده می‌شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها