امیر خادم قصد ورود به انتخابات را ندارد/ وزیر باید رسول خادم را به فدراسیون بازگرداند

رئیس پیشین فدراسیون کشتی گفت: از مسئولان ورزش خواهش می‌کنم با آوردن رسول خادم به داد کشتی برسند، اگر هم مشکلی با هم دارید به خاطر کشتی و مردم مشکل‌تان را حل کنید.

امیر خادم قصد ورود به انتخابات را ندارد/ وزیر باید رسول خادم را به فدراسیون بازگرداند
کد خبر: 256879
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا طالقانی در مورد قهرمانانی که قصد حضور در انتخابات فدراسیون کشتی را دارند، اظهار داشت: من نمی‌توانم اسم کسی را بیاورم که چه کسی از بقیه برای ریاست فدراسیون بهتر است. هر کسی می‌آید باید برای کشتی جان بکند. خیلی سخت است. نظر من این است که هنوز هم باید رسول خادم را به فدراسیون بازگرداند و لااقل تا المپیک خودش باشد. حیف است، بگذاریم او کارهایش را انجام دهد. از مسئولان ورزش خواهش می‌کنم با آوردن رسول خادم به داد کشتی برسند. اگر هم مشکلی با هم دارید به خاطر کشتی و مردم مشکل‌تان را حل کنید. رسول اگر باشد ما تا المپیک مقام خوبی می‌آوریم. به این نگاه نکنید که تیم ما امسال و سال گذشته خوب نتیجه نگرفت. این همان تیمی است که قهرمان جهان شده و رسول خادم هم همان کسی است که 6 سال کار کرده و به نظر من اشتباه است که اگر بخواهیم او را از دست بدهیم.

شاید حرف من روی دوست خوبم سلطانی‌فر اثر بگذارد

وی اضافه کرد: شاید نظر وزارت ورزش چیز دیگری باشد، اما من با شناختی که از دوست عزیزم سلطانی‌فر دارم و می‌دانم به من خیلی محبت دارد و ممکن است حرفم روی او اثر داشته باشد باید بگویم آقای سلطانی‌فر، دوباره کاری کنید که رسول خادم تا المپیک خودش مسئول کشتی بماند.

طالقانی در پاسخ به این سوال که در غیاب خادم، بنی‌تمیم را برای ریاست فدراسیون چطور می‌بینید؟ تصریح کرد: بنی‌تمیم چند سال در کنار خادم کار کرده و تمام کارهای رسول را دنبال می‌کند و خوب هم دارد کارها را انجام می‌دهد، ولی کار خیلی سخت است و شاید اطرافیان خود بنی‌تمیم نتوانند با او کار کنند چون کار هر روز هم سخت‌تر می‌شود. الان کار می‌چرخد، اما 8 ماه دیگر باید کسانی کنار کشتی باشند که بتوانند کمک کنند و از پس هزینه‌ها بربیایند. اگر بنی‌تمیم بود به او کمک کنند و اگر فرد دیگری هم بود کنار او باشند. البته من درخواست دارم که این کار را هر چه زودتر انجام دهند. بلاتکلیفی کشتی اثر بدی در آینده نزدیک روی این رشته خواهد داشت. ابوطالب طالبی مرد بزرگ کشتی به من می‌گفت من یک روز تمرین نکردم 6 ماه عقب افتادم، الان کشتی اگر یک هفته هم بلاتکلیف باشد اثرش مستقیم روی تیم‌های ملی ما دیده می‌شود.

امیر خادم گفت که قصد ورود به انتخابات را ندارد


وی در مورد اینکه آیا امیررضا خادم نیز قصد ورود به انتخابات را دارد، تصریح کرد: نه، بعید می‌دانم بخواهد این کار را انجام دهد. چند روز پیش همزمان با هم جایی بودیم که به او گفتم «نمی‌شود دوباره کاری کرد که رسول خادم به کشتی بازگردد؟» او گفت من اصلا نمی‌خواهم به این کارها ورود کنم باید یکی بیاید که به نفع کشتی باشد. او به من گفت که قصد شرکت در انتخابات را ندارد.

جدیدی گفت حرف‌های من مجابش کرده که نیاید


طالقانی با اشاره به اینکه عباس جدیدی هم قصد شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی را داشته، گفت: چندی پیش عباس جدیدی به من زنگ زد و خواست که همدیگر را ببینیم که اتفاقا با آقای غمخوار هم آمد و راجع به کشتی با هم خیلی صحبت کردیم. یکی از کسانی هم که می‌خواست به انتخابات ورود کند عباس جدیدی است. البته سه شب پیش دوباره تماس گرفت و گفت حرف‌های تو من را مجاب کرده که در انتخابات شرکت نکنم. به او گفتم من به صلاح کشتی حرف می‌زنم، ورود به کشتی خیلی سخت شده و کسی باید بیاید که حداقل نصف رسول خادم بدود و کار کند. کشتی امروز منابع مالی بسیار زیادی می‌خواهد و به این راحتی‌ها نمی‌شود فدراسیون را اداره کرد.

هر کسی می‌خواهد به کشتی بیاید اول به من زنگ می‌زند


این پیشکسوت کشتی ادامه داد:‌کسی باید بیاید که به قول ما قدیمی‌‌ترها پشت چپش پر باشد! امروز با 10 میلیارد و 20 میلیارد نمی‌شود کشتی را اداره کرد. یک زمانی در سال 1383 من با 660 میلیون همه تیم‌هایم قهرمان جهان شدند، چون پشت هر کاری عشق بود. امروز مگر می‌شود با عشق کاری را انجام داد؟ امروز به هر کسی سلام بگویی، می‌خواهد ببیند چقدر پول گیرش می‌آید. این کار را سخت می‌کند. هر کسی می‌خواهد به کشتی بیاید اول به من زنگ می‌زند و من هم شرایط را می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه علیرضا دبیر نیز برای ورود به انتخابات با او صحبت کرده، تصریح کرد: او را از این کار منصرف کردم. امثال جدیدی، دبیر و ... برای کشتی هستند و بالاخره یکی از اینها باید بیاید، اما باید خیلی حساب‌شده ورود کنند. به نظر من یکی بیاید به عنوان معلم و بعد یکی از کشتی بیاید. کسی که پول داشته باشد و بتواند در کشتی هزینه کند و امکانات داشته باشد.

مدلی شبیه به ترکان-طالقانی امروز در کشتی بیشتر جواب می‌دهد


طالقانی با تاکید بر اینکه کشتی امروز به چیزی شبیه به مدل ترکان- طالقانی احتیاج دارد، گفت: هیچ عیبی ندارد که دوباره یکی که بودجه دارد بیاید کار را برعهده بگیرد. کسی که برای کشتی پول بیاورد که این رشته را سیر و منتفع کند و بعد از آن یکی از اهالی کشتی بیاید مسئولیت را برعهده بگیرد. ضمن اینکه هر کسی که بخواهد بیاید باید همه اطرافیانش از کشتی باشند. کار تخصصی است. مثل رسول خادم.

اگر حیدری بیاید خوب است، اما او درگیر است

رئیس فدراسیون کشتی در المپیک 2004 آتن در مورد علیرضا حیدری نیز که گفته می‌شود او هم شاید یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون باشد، تصریح کرد: اگر او بیاید که خیلی خوب است. او چند وقت هم کار کرد است. البته من شنیدم یکی با او صحبت کرده که بیاید و او را نایب‌رئیس خود بگذارد که بعید می‌دانم او به چنین کاری تن بدهد. علیرضا یکی از بهترین‌هاست. از نظر مالی هم خیلی زیاد می‌تواند کار کند، اما من فکر می‌کنم او از کار دور شده است و بیشتر درگیر کار معادن و فعالیت اقتصادی‌اش هست.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها