کد خبر: 256911
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۰:۴۶:۰۰
| |

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

مهیا نبودن شرایط برای اجرای دستمزد توافقی/ الزامات اجرای دستمزد توافقی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شرایط برای اجرای دستمزد توافقی مهیا نیست، گفت: هنوز آمادگی اجرای روش‌هایی غیر از روش حداقل تعیین دستمزد را نداریم بنابراین این موضوعات در حال حاضر فقط بحث تئوریک است که صورت می‌گیرد.

مهیا نبودن شرایط برای اجرای دستمزد توافقی/ الزامات اجرای دستمزد توافقی
کد خبر: 256911
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید حاج اسماعیلی درباره تعیین دستمزد کارگران به صورت توافقی، گفت: تعیین دستمزد برای کارگران بر اساس آنچه که در دنیا انجام می‌شود و بر اساس استاندارد‌های سازمان بین المللی کار، روش‌های متعددی دارد.

وی افزود: در ایران روشی که در این باره مورد استفاده قرار می‌گیرد، تعیین حداقل دستمزد است که معمولا دولت به صورت جدی آن را پیگیری و بر آن نظارت می‌کند و یکی از روش‌های مرسوم و مورد تایید سازمان بین الملی کار است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تعیین دستمزد توافقی گفت: همیشه این نوع مباحث مطرح می‌شود، اما اینکه تا چه اندازه روش‌های غیر از روش تعیین حداقل دستمزد در ایران قابلیت اجرایی داشته باشد و بتوان از آن استفاده کرد موضوعی فنی است که باید مقدمات و شرایط آن در کشور مهیا شود و با اقتصاد ما همسانی و تناسب داشته باشد.

حاج اسماعیلی ادامه داد: هنوز آمادگی اجرای روش‌هایی غیر از روش حداقل تعیین دستمزد را نداریم بنابراین این موضوعات در حال حاضر فقط بحث تئوریک است که صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اوایل دولت نهم یک بار به صورت محدود این اقدام انجام شد که عوارض منفی برای کشور داشت.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در آن مقطع دستمزد برای کارگران قراردادی جداگانه از حداقل دستمزدی که برای عموم کارگران تعریف شد که با واکنش منفی بازار مواجه و نتواستند آن را کنترل و ساماندهی کنند.

حاج اسماعیلی تاکید کردک: تا زمانی که زیرساخت لازم در اقتصاد کشور فراهم نشده و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به بلوغ لازم برای انجام چنین کار‌هایی نرسند و بخش خصوصی واقعی در کشور شکل نگیرد امکان چنین بحث‌هایی وجود ندارد.

وی افزود: به هیچ وجه امکانات اجرای این موضوعات در کشور فراهم نیست و امکان اینکه در کشور به زودی اجرایی شود وجود ندارد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها