جزئیات استعفای وزیر بهداشت از زبان رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

رییس‌جمهور تاکنون استعفای وزیر بهداشت را نپذیرفته است/ روحانی هاشمی را وزیری بسیار لایق می‌داند

رییس‌دفتر رییس‌جمهور گفت: رییس‌جمهور تا این لحظه در برابر پذیرفتن استعفای وزیر بهداشت مقاومت کرده است.

حجم ویدیو: 6.14M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58 دانلود ویدیو
کد خبر: 256930
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت ، اظهار کرد: وزیر بهداشت یکی از وزرای بسیار موفق در دولت یازدهم و دوازدهم است که فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ و از همه مهم‌تر این که طرح تحول سلامت را به خوبی پیش برده است.

وی ادامه‌ داد: وزارت بهداشت یک وزارتخانه حساس و مهم است و اداره آن نیاز به مدیریت بالا و بودجه دارد. آقای هاشمی اختلاف نظری در رابطه با بودجه وزارت بهداشت دارد و به همین دلیل استعفای خود را تقدیم رییس جمهور کرده است. اما رییس جمهور وی را وزیر بسیار لایق و با عملکرد خوب می داند و به همین خاطر تا الان مقاومت کرده است تا استعفای وی را بپذیرد. تلاش می‌شود با صحبت این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: ما همواره قدر زحمات وزیر بهداشت را می‌دانیم و امیدواریم وی همراه دولت باشد ولی اگر به هر دلیلی وزیر بهداشت از دولت جدا شد، وی را از سرمایه‌های دولت دانسته و تلاش می‌کنیم از نظراتش استفاده کنیم. به هر حال نظر رئیس جمهور این است که وزیر بهداشت در دولت باقی بماند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درباره تاخیر اروپا در ایجاد کانال مالی با ایران بیان کرد: دولت به جد پیگیر این موضوع است. همانطور که موگرینی هم اعلام کرده است آنها هم به جد دنبال هستند، ولی فشار آمریکا بر اروپا بسیار زیاد است. البته روابط ما با اروپا ابعاد مختلفی دارد که به کانال مالی ختم نمی‌شود. در این شرایط که ما درگیری جدی با آمریکا داریم، به پشتیبانی‌ سیاسی اروپا نیاز داریم. آنها ایجاد کانال مالی را قول داده‌اند و باید آن را عملی کنند.

واعظی ادامه داد: البته آنچه ما با سایر کشورها داریم عملا شبیه کانال مالی است. امیدواریم همانطور که روابط ما با کشورهایی مثل هند، چین، ترکیه و روسیه گسترش یافته است، این مسائل ما هم با اروپا حل شود. البته ما موضع قاطعی درباره کانال مالی اتخاذ کرده‌ایم. از سویی هم معتقدیم باید پخته و حساب شده در این زمینه گام برداریم.

وی درباره موضع دولت در قبال رد شدن CFT توسط شورای نگهبان بیان کرد: بحث لوایح چهارگانه برای کشور بسیار کم است و در واقع استاندارد همکاری ما با بانک‌های دنیاست. حتما مجلس دنبال این است که این لایحه مسیر دیگری طی کند تا تصویب شود.

خبرنگاری در مورد انتخاب آملی لاریجانی در ریاست مجمع تشخیص مصلحت و تاثیر آن بر همکاری با دولت پرسید که وی در پاسخ اظهار کرد: با شناختی که آیت الله آملی لاریجانی از مسائل کشور دارد و حضور وی در جلسات سران قوا ایشان می‌توانند به دولت کمک کنند. رابطه دولت با مجمع در گذشته رابطه خوب و همکاری نزدیکی بوده است و در این برهه هم این رابطه نزدیک ادامه می‌یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درباره دغدغه‌های منطقه‌ای نمایندگان و انتظار آنها از دولت برای تعیین بودجه کافی برای توسعه مناطق مختلف کشور خاطرنشان کرد: اولویت اول ما در بودجه، اولویت‌های اصلی کشور است. البته ما نمی‌توانیم اولویت‌های منطقه‌ای را نادیده بگیریم. ما مناطقی داریم که دچار خشکسالی است یا آنطور که باید به برخی مناطق رسیدگی نشده است. بنابراین در تنظیم بودجه به توسعه این مناطق نیز توجه داریم.

وی درباره مذاکره دولت ایران با طالبان گفت: هدف ما برقراری صلح و امنیت است و ما هم تنها کشوری نیستیم که با طالبان مذاکره کردیم. آمریکا هم با آنها مذاکره دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها