نیکی هیلی حساب توییتری 1/67 میلیونی‌اش را حذف کرد

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به دلیل کناره‌گیری از سمتش مجبور است با حساب توییتر خود هم خداحافظی کند.

نیکی هیلی حساب توییتری 1/67 میلیونی‌اش را حذف کرد
کد خبر: 257045
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| به دنبال کناره‌گیری «نیکی هیلی»، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از سمت خود، وی هم اکنون مجبور است حساب توییتر 1/67 میلیونی خود را به دلیل قوانین وزارت امور خارجه آمریکا پاک کند.

بر اساس قوانینی که در دوره باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حوزه رسانه‌های اجتماعی وضع شده است، وی مجبور است پس از ترک سمت خود با حساب توییترش و همه تصاویر و اطلاعات آن خداحافظی کند.

هیلی روز گذشته (سه شنبه) در توییتر نوشت: «بر اساس قوانین وزارت امور خارجه آمریکا، من باید حساب توییتر شخصی‌ام را که سال‌ها از آن استفاده می‌کرده‌ام با همه دنبال کنندگان، تاریخچه، تصاویر و اطلاعات آن پاک کنم. لطفا این پیام را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.»

هدف از وضع این قانون در دولت اوباما این بوده است که مقامات ارشد سیاسی از جایگاه خود برای جذب دنبال‌کننده در حساب توییتر استفاده نکنند و در واقع زمانی که پست خود را ترک می‌کنند، باید آن حساب توییتری را حذف کنند.

پیش از این گمان می‌رفت که هیلی قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا نامزد شود و به رقابت با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بپردازد. این در حالی است که وی در ماه اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد.

نیکی هیلی در ژانویه سال 2017 به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل انتخاب شد؛ اما او چندی پیش در تصمیمی غیرمنتظره از این سمت استعفا کرد. با وجود اینکه هیلی مسائل خانوادگی را علت اصلی کناره‌گیری‌اش عنوان کرد، برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که او احتمالا به دلیل متهم شدن به نقض قوانین کاری، تصمیم به کناره‌گیری گرفته است. ترامپ پیش از این «هدر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را به عنوان گزینه خود برای جانشینی نیکی هیلی معرفی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها