کد خبر: 257070
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

معاون بهزیستی:

مرکز فدک را پس می گیریم

حسین نحوی نژاد در بیست و سومین کنگره کاردرمانی ایران مطرح کرد: اگر مشکلات و نواقص مرکز نگهداری دختران بالای 14 سال کم توان ذهنی فدک در وردآورد برطرف نشود، آن را پس می گیریم.

مرکز فدک را پس می گیریم
کد خبر: 257070
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در بیست و سومین کنگره کاردرمانی ایران در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از سیاست های بهزیستی واگذاری مراکز بزرگ به بخش غیردولتی است؛ بر این اساس سال گذشته فراخوان دادیم و مرکز وردآورد به یکی از کاندیداهای منتخب واگذار شد.


وی اضافه کرد: این مرکز طبق عقد قراردادی، اجرایی شد اما طی یک سال معضلاتی به ما گزارش شد که در مواردی مانند تغذیه و نوع تبلیغ برای جذب خیر و مسئول فنی با این مرکز اختلاف نظراتی با بهزیستی پیدا شد.


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بنابراین در کمیسیون عالی بهزیستی مصوب شد که دیگر قرارداد با آنها تمدید نشود و این مرکز بازپس گیری شود اما هنگام اجرای حکم با ابراز احساسات توان خواهان این مرکز به مسئولان فعلی مواجه شدیم که در فضای مجازی نیز پخش شد.


نحوی نژاد افزود: در نهایت مهلت بیشتری به این مرکز دادیم و بازدیدهای شبانه داشتیم و هر 10 روز یک بار نیز از سوی کارشناسان بهزیستی بازرسی می شود تا در مهلت مقرر اگر نواقص و مشکلات برطرف شود، تمدید قرارداد انجام خواهد شد. در هر صورت اولین اولویت ما حفظ سلامت و کرامت ساکنان مراکز است.


وی در ادامه به پشت نوبتی های بهزیستی برای دریافت مستمری اشاره کرد و گفت: قول داده بودیم پشت نوبتی ها را به صفر برسانیم و در سال جاری 500 هزار خانوار از محل هدفمندی یارانه ها، مستمری بگیر شدند.


نحوی نژاد تصریح کرد: 1100 میلیارد تومان نیز برای اجرای بخشی از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان هدف گذاری شده است تا بخشی از دغدغه معیشتی آنان برطرف شود.


بیست و سومین کنگره کاردرمانی ایران با شعار «هویت و جایگاه کاردرمانی ایران در عرصه جهانی» به میزبانی بهزیستی و با همکاری وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر به مدت دو روز (12 تا 14 دی ماه) همراه با نمایشگاه جانبی از لوازم توانبخشی در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، درحال برگزاری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها