کد خبر: 257088
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۲۰:۵۲:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۲ دی ۱۳۹۷

از بازداشت افسر نیروی دریایی آمریکا در روسیه تا خروج اسرائیل از یونسکو

بازداشت افسر نیروی دریایی آمریکا در سوریه، خروج اسرائیل از یونسکو و پیش‌بینی یک مجله اقتصادی از افت رشد اقتصادی چین در سال جدید از جمله مهم‌ترین سرخط خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از بازداشت افسر نیروی دریایی آمریکا در روسیه تا خروج اسرائیل از یونسکو
کد خبر: 257088
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۲۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سایت دبکا فایلز، وابسته به اطلاعات ارتش اسرائیل، مدعی شد که افسران اماراتی و مصری از شهر منبج سوریه بازدید کرده‌اند تا بعدها نیروهایشان را به جای نیروهای آمریکایی در این منطقه مستقر کنند.

***

چند ساعت پس از بازداشت پاول وِلن، افسر بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده در روسیه به اتهام جاسوسی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا خواستار آزادی و بازگشت فوری این افسر بازنشسته شد.

***

«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد: اسرائیل از آغاز سال 2019 به طور رسمی از سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل(یونسکو) خارج شد. او در اظهارات مدعی شد: «یونسکو به دنبال بازنویسی تاریخ از طریق تلاش برای محو ارتباط یهود به اورشلیم است»

***

مجله چاینا فایننس، چاپ بانک خلق چین، در گزارشی با اشاره به مشکلات شرکت‌های چینی پیش‎‌بینی کرد که رشد اقتصادی ربع چهارم این کشور در سال جدید میلادی به زیر 6.5 درصد سقوط خواهد کرد.

***

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در چهلمین سالگرد سیاست کلیدی تایوان اعلام کرد: کسی نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد که تایوان بخشی از چین است. او همچنین افزود پکن برای تضمین اتحاد مجدد این جزیره با چین، گزینه نظامی را کنار نخواهد گذاشت. یک هفته گذشته نیز ایالات متحده برای سومین بار در سال، دو ناوچه خود را به رغم مخالفت چین، به تنگه تایوان ارسال کرده بود.

***

ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون رؤسای جمهور روسیه و فرانسه طی یک تماس تلفنی درباره حل بحران اوکراین و مسئله سوریه گفت‌وگو کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها